Ukraina domaga się zamknięcia unijnych granic dla ruchu towarowego do Rosji

Rosyjskie oraz białoruskie ciężarówki bez przeszkód wożą do obu państw towary zakupione w UE i wspomagają w ten sposób wysiłek wojenny agresora.

Publikacja: 13.03.2022 17:20

Ukraina domaga się zamknięcia unijnych granic dla ruchu towarowego do Rosji

Białoruskie Cło

Foto: Białoruskie Cło

Minister infrastruktury Ukrainy Oleksandr Kubrakow domaga się od UE nowych sankcji transportowych dla Rosji i Białorusi. – Oczekujemy odmowy wydawania zezwoleń transportowych dla okupanta i jego sojuszników – podkreśla Kubrakow. 

Wskazuje, że transportem samochodowym przewożone jest zakupione w Unii Europejskiej zaopatrzenie dla agresora. Na przejściu Kamiennyj Łog pomiędzy Litwą i Białorusią utrzymuje się cały czas duży ruch, podobnie jest w Kozłowiczach (na granicy z Polską). Przejazdy rosyjskich i białoruskich ciężarówek próbują zablokować indywidulane osoby na terminalach granicznych UE. 

Czytaj więcej

Postawimy samochody na kołkach, grożą przewoźnicy

Delegacje ministerstw ds. transportu Polski, Ukrainy, Austrii, Czech, Francji, Niemiec oraz unijnej Komisarz ds. transportu omawiały 11 i 12 marca kwestie usprawnienia udzielanej Ukrainie pomocy w związku z rosyjską napaścią. 

Od 16 marca EU zgodziła się na zakaz eksportu do Rosji alkoholu, wyrobów tytoniowych, kosmetycznych i perfum, torebek i walizek, wyrobów w naturalnego futra, jedwabiu i dywanów, wyrobów jubilerskich, silników morskich, motocykli, samochodów elektrycznych, zegarków, obiektów artystycznych i kolekcjonerskich. 

Czytaj więcej

Rosja nie odetnie Europy od Chin, ale nie ma co liczyć na spadki cen w żegludze

W pierwszych dziesięciu dniach marca Ukraińskie Koleje (UZ) dostarczyły prawie 15 tys. ton pomocy humanitarnej do regionów objętych walkami. Kubrakow zapewnił, że wielokrotnie więcej przewożą samochody ciężarowe, także z zagranicy. Podkreślił, że uproszczenia w przewozach pomocy humanitarnej wprowadzone przez Polskę, Litwę, Łotwę, Estonię, Słowację, Mołdawię, Niemcy, Włochy, Austrię i Węgry znacznie ułatwiły dostawy. W Polsce znajdują się 2 duże magazyny pomocy humanitarnej, na Ukrainie jest 5 takich obiektów. 

Ukraińskie Koleje (UZ) skoncentrowały się na przewozach uchodźców. Przewoźnik ewakuował już ponad 2 mln ludzi, głównie z Kijowa i Charkowa. 250 tys. wyjechało za granicę. 

Czytaj więcej

Na Białorusi „kolejowi partyzanci” blokują tory kolejowe

Polska przyjmuje dziennie 100 tys. uchodźców. – Polska przyjęła w ciągu 2 tygodni więcej uchodźców wojennych z Ukrainy niż cała Unia Europejska przyjęła imigrantów podczas tzw. kryzysu migracyjnego 2015 – 2016 roku – porównuje wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Paweł Szefernaker. 

Minister infrastruktury Ukrainy Oleksandr Kubrakow domaga się od UE nowych sankcji transportowych dla Rosji i Białorusi. – Oczekujemy odmowy wydawania zezwoleń transportowych dla okupanta i jego sojuszników – podkreśla Kubrakow. 

Wskazuje, że transportem samochodowym przewożone jest zakupione w Unii Europejskiej zaopatrzenie dla agresora. Na przejściu Kamiennyj Łog pomiędzy Litwą i Białorusią utrzymuje się cały czas duży ruch, podobnie jest w Kozłowiczach (na granicy z Polską). Przejazdy rosyjskich i białoruskich ciężarówek próbują zablokować indywidulane osoby na terminalach granicznych UE. 

Elektromobilność
Właściciel Famuru inwestuje w producenta akumulatorów litowo-jonowych
Drogowy
Stają fabryki w Europie, a wraz z nimi transport drogowy
Praca w logistyce
Branża logistyczna oferuje pracę uciekinierom w Ukrainy
Morski
Jak wywieźć zboże z Ukrainy? Bez niego światu może grozić głód
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Praca w logistyce
Branża logistyczna przerażona skutkami wojny tak samo jak budowlana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką