GDDKiA udostępniła do ruchu 21 maja 2022 roku całą S19 między Lublinem i Rzeszowem. Ostatnim otworzonym odcinkiem jest fragment między Niedrzwicą Dużą a Kraśnikiem. Łączny koszt budowy S19 od węzła Lublin Węglin do węzła Sokołów Małopolski Północ (wraz pracami przygotowawczymi, wykupem gruntów i nadzorem) to ok. 4,5 mld zł, z czego ponad 2,2 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Budowa została podzielona na dwanaście odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 130 km.
Pierwsze odcinki jednojezdniowej drogi ekspresowej S19 między Lublinem a Rzeszowem zostały udostępnione kierowcom w 2012 r. (Stobierna - Rzeszów Wschód) oraz w 2017 r. (Sokołów Małopolski Północ – Stobierna). Prace nad dokończeniem całej trasy w przekroju dwujezdniowym rozpoczęły się w drugiej połowie 2019 roku.
Czytaj więcej
Unijna biurokracja dopadła przewoźników samochodów lekkich. Do tej pory nie podlegali pod rygory ustawy o transporcie drogowym, ale 21 maja kończy się czas beztroski.
Na początku maja 2022 r. GDDKiA ogłosiła przetarg na dobudowę drugiej jezdni S19 na odcinku Sokołów Małopolski - Jasionka sumarycznej długości 13,8 km. Otwarcie ofert przewidziane jest 8 czerwca 2022 roku, a zakończenie inwestycji w 2026 roku. Po ukończeniu cała trasa pomiędzy Lublinem i Rzeszowem będzie miała przekrój dwujezdniowy.
Droga ekspresowa S19 połączy w przyszłości Kuźnicę na przejściu granicznym z Białorusią oraz Barwinek na granicy ze Słowacją. Jej długość wyniesie 577 km, z czego pomiędzy Białymstokiem i Barwinkiem będzie pokrywała się z przebiegiem szlaku Via Carpatia. W realizacji, w systemie projektuj i buduj, jest ponad 221 km, w przetargu ponad 93 km, a w przygotowaniu ok. 84 km. Szlak Via Carpatia, łączący Europę Północną i Południową, w Polsce będzie liczył ponad 700 km długości.