Przychody Grupy Wielton w 2022 roku wyniosły 3,44 mld zł, o 28 proc. więcej rdr. Grupa wypracowała szacunkowy wynik EBITDA na poziomie ok. 201,2 mln zł, który był o 39 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przewidywana marża EBITDA wyniosła ok. 5,8 proc. – Wskaźnik dług netto/EBITDA nie przekroczył poziomu 2,49. Grupa, mimo wstrzymania działalności na rynku rosyjskim, zwiększyła całkowity wolumen sprzedaży w porównaniu do 2021 r. oraz umocniła swoją pozycję na rynku polskim, niemieckim i w Wielkiej Brytanii. Wypracowane wyniki i zrealizowane inwestycje stanowią solidną podstawę do dalszego rozwoju Grupy Wielton – zapewnia prezes zarządu Grupy Wielton Paweł Szataniak.
Czytaj więcej
Rosyjskie zezwolenia na 2022 roku zakończą ważność 28 lutego. Na 2023 rok jeszcze nie przyjechały do Polski, co oznacza, że polskie samochody utkną w Rosji.
Sprzedaży wyniosła 23,2 tys. sztuk, o 6% więcej niż przed rokiem. W tym roku przewidywana jest sprzedaż na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku, wynoszącym ok. 23,5 tys. sztuk. W 2023 r. planowane jest zwiększenie przychodów do ok. 3,6 mld zł, czyli o 4,5% rdr i wypracowanie marży EBITDA sięgającej ok. 5,9 proc. Na podobnym poziomie utrzymany zostanie poziom zadłużenia.
W 2023 r. planowana jest realizacja inwestycji o łącznej wartości ok. 187 mln zł, skupionych na automatyzacji i robotyzacji procesów, integracji wertykalnej i cyfryzacji, a także nowych technologiach.
Grupa notuje wyraźne schłodzenie popytu w branży transportowej, jednak zachowała w 2022 r. wiodącą pozycję na kluczowych rynkach w Europie. W Polsce, w której rynek zmalał o 12 proc., rejestracje spółki Wielton zwiększyły się o 8 proc. do poziomu 4 418 szt. Z udziałami sięgającymi 15,7 proc. Wielton awansował na pozycję wicelidera rynku.