We wrześniu polski rynek nowych naczep zmniejszył się o 30,8 proc. r/r. Rejestracje spadają już czternasty miesiąc z rzędu. We wrześniu zarejestrowano 1 270 tych pojazdów. W porównaniu z sierpniem rynek naczep wzrósł (+31,1 proc.; +301 szt.), podlicza Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
Naczepy w strefie spadków
Od początku roku rejestracje naczep były niższy od tego samego okresu 2023 roku o 32,9 proc. i osiągnęły 12 308 szt. (-6 024 szt.). Grupa nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t osiągnęła 13 859 szt., mniej niż rok wcześniej (-6 300 szt., -31,5 proc.).
Czytaj więcej
Podczas VI Spotkania Liderów branży TSL zorganizowanego przez redakcję dziennika Rzeczpospolita, które odbyło się 9 października w Muzeum Gazowni Warszawskiej, organizator wręczył nagrody Rzeczpospolitej najlepszym firmom branży TSL.
W okresie styczeń-wrzesień w grupie przyczep i naczep pow. 3,5t, na pierwszym miejscu jest Schmitz Cargobull, który wydał 2 958 szt., czyli o 43% mniej niż przed rokiem (-2 184 szt.). Drugi był Krone z liczbą rejestracji 1 730 szt. i spadkiem o 52 proc. Trzeci na liście Wielton zarejestrował 1 695 szt., ze spadkiem o 42 proc. Czwarty jest Koegel który dostarczył klientom 1 392 pojazdów i jako jedyny z pierwszej piątki zanotował wzrost (+13 proc.), zaznacza PZPM w raporcie.
W ogólnym rankingu przyczep i naczep, według podrodzaju w pierwszych trzech kwartałach największą grupę stanowiły niezmiennie platformy i zabudowy skrzyniowe (w tym kurtynowe i skrzyniowe obejmujące również skrzyniowo-plandekowe – zgodnie z nazewnictwem danych rejestracyjnych). Przybyło ich razem 5 967 szt.; mniej o 41 proc. (-4 180 szt.) niż rok wcześniej. Ich udział to 43 proc. wobec 50 proc. w 2023 roku.