Kurierzy już na dobre w elektrykach

Coraz więcej firm kurierskich kupuje duże partie aut elektrycznych. To pierwsza branża, która wykorzystuje nowy napęd w dużej skali.

Publikacja: 11.10.2022 08:42

Kurierzy już na dobre w elektrykach

Robert Przybylski

Foto: Robert Przybylski

Do końca roku flota GLS Poland powiększy się o 100 elektryków. Pierwsze 21 Fordów E-Transit serii 350 już trafiło do GLS. Dopuszczalna masa pojazdu to 3500 kg. Nowe elektryczne samochody ładują się około 30 minut, a ich zasięg to prawie 260 km. GLS ma plan, by do 2030 roku co najmniej 50 proc. pojazdów w jego flocie miało napęd nisko- lub zeroemisyjny, a w 2035 roku – by każdy nowy pojazd transportowy spełniał te warunki.

Czytaj więcej

InPost zapłacił w Polsce rekordowy podatek za 2021 rok

Nowe elektryczne pojazdy posiadają systemy bezpieczeństwa i te ułatwiające jazdę m.in. czujniki parkowania i kamery, system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania czy system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu.

DHL Express także dekarbonizuje flotę w Polsce. Do 2025 roku 60 proc. pojazdów kurierskich będzie elektrycznych. Do końca 2021 roku pojawiły się w Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie. Natomiast do 2025 roku będzie ich ponad 200 w całej Polsce. Firma wybrała na początek Volkswagen e-Crafter, który ma 120 km zasięgu i ładowność 837 kg. 

DPD kupił w 2021 roku 50 elektrycznych Crafterów i wówczas był to jeden z największych zakupów w branży. 

W 2021 roku elektryczna flota InPost przekroczyła 300 aut. Składa się na nią ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz. – Paczkomaty InPost już są najbardziej ekologiczną formą dostawy, gdyż ograniczają emisję CO2 aż o 75%. Za sprawą przestawienia floty kurierskiej na samochody elektryczne jeszcze bardziej ograniczamy negatywny wpływ logistyki e-commerce na środowisko – podkreśla prezes InPost Rafał Brzoska. 

Czytaj więcej

Elektryczne ciężarówki na kablu grubym jak ręka

Elektryczne auta używane są w miastach partnerskie programu Green City InPost. - Dostawy, podczas jednego kursu, wieluset przesyłek do jednego Paczkomatu ograniczają ruch w mieście i zmniejszają emisję CO₂, ale my podnosimy poprzeczkę i realizujemy dostawy bez generowania spalin czy lokalnych zanieczyszczeń – zaznacza Brzoska. 

Szynowy
Rozbudowany Clip w Swarzędzu to jeden z największych terminal kolejowych w Polsce
Praca w logistyce
Białoruscy i ukraińscy kierowcy mogą ubiegać się o unijne wizy w Polsce
Szynowy
Taniejące przewozy morskie znów przyciągają chińskie ładunki z kolei
Drogowy
Przewoźników autokarowych stać tylko na używane autobusy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Elektromobilność
Wysokie napięcie porazi klientów elektrycznych zestawów
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką