Branża kurierska od dłuższego czasu zwraca uwagę na ochronę środowiska. DPD i GLS uruchomiły w dużych miastach rowerowe dostawy przesyłek. Obie firmy inwestują także w elektryczne furgony kurierskie i nie są jedyne.
Grupa InPost ma 1000 takich aut. Operator obliczył, że w 2022 roku blisko 30 mln paczek trafiło do adresatów za pośrednictwem auta EV InPost. InPost we współpracy z GreenWay do końca tego roku rozbuduje sieć ładowania aut elektrycznych w centrach logistycznych oraz publicznie dostępnych dla kierowców ładowarek DC w pobliżu Paczkomatów do 700 punktów.
Czytaj więcej
Włoski armator MSC planuje przejąć akcje portu Hamburg i stać się mniejszościowym udziałowcem portu.
DHL Parcel kupił 100 w pełni elektrycznych samochodów marki Ford E-Transit w ramach strategii GoGreen. Przewiduje ona, że do 2030 roku połowę floty będą stanowiły ekopojazdy. Zakupy aut zostały uzupełnione przez zieloną infrastrukturę, w tym własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne. Do końca 2023 roku DHL Parcel będzie miał w swojej flocie blisko 500 zeroemisyjnych pojazdów.
Nie kończy się na ekologicznych pojazdach, firmy kurierskie inwestują także w energooszczędne magazyny z klasyfikacją BREEAM, jak np. najnowszy obiekt DPD pod Zgierzem, który ma 20 ładowarek dla elektrycznych aut.