Narodzi się europejski gigant logistyczny, o przychodach 39,3 mld euro, który wyprzedzi niemieckie DHL Logistics (36,3 mld euro) oraz szwajcarskie Kuehne und Nagel (27,4 mld euro). Przed połączeniem DSV i Schener zajmowały (odpowiednio) trzecie i czwarte miejsce globalnego rankingu. – Na naszych oczach powstaje potężny operator logistyczny o światowym zasięgu, co warto podkreślić, z europejskimi korzeniami; to ucieczka do przodu przed bardzo mocno rozglądającymi się w branży inwestorami z krajów arabskich – wyjaśnia Director Customer Relations Smart Project Sławek Błotny.
Pierwszą piątkę zamkną amerykański C.H.Robinson z przychodami 16,3 mld euro oraz japoński Nippon Express z obrotem 14,8 mld euro. Połączone koncerny będą uzyskiwały 62 % obrotu z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu, 16 % z Ameryk i 22 % z Azji regionu Pacyfiku.
Gdzie jest marża?
W podziale na działalności, przewozy drogowe zapewnią jedną trzecią przychodów, lotnicze 29 %, morskie 23 %, zaś na logistykę kontraktową przypadnie 15 %. Błotny sądzi, że dla DSV najbardziej interesujące były trzy obszary:
Czytaj więcej
Branża transportu drogowego uważa, że administracja państwa nie broni jej przed nadużyciami służb kontrolnych innych krajów oraz zagranicznej konkurencji.
- wzmocnienie pozycji na rynku Sea&Air, z którego pochodzi 76% zysku operacyjnego (EBIT) DSV,