Rosnący e-handel zmusił do inwestycji w połączenia lotnicze i samoloty.
UPS uruchomiła nowe połączenia lotnicze o łącznej ładowności ponad 11 ton z Gdańska i Wrocławia. Dzięki nim klienci UPS działający w rejonie Dolnego Śląska i Pomorza mają dodatkowe 3 do 5 godzin na przygotowanie zamówień do wysyłki jeszcze tego samego dnia. – Klienci czekali na te zmiany – zapewnia Air Operations Supervisor w firmie UPS na lotnisku w Gdańsku Grażyna Kur.
Większe samoloty latają z Polski
Klienci mogą teraz korzystać z najszybszych doręczeń przesyłek ekspresowych do Europy Zachodniej oraz wybranych obszarów USA i Azji. – To przełomowy moment dla lokalnych firm, szczególnie tych, które w tym roku borykały się z wieloma problemami – uważa Air Supervisor w firmie UPS na lotnisku we Wrocławiu Beata Rybczak.

Z nowych połączeń lotniczych skorzysta m.in. produkujący narzędzia Sandvik. – Jesteśmy bardzo zadowoleni z wprowadzenia nowych połączeń lotniczych, ponieważ znacznie przyspieszą one dostawę naszych produktów, co ma kluczowe znaczenie dla terminowej realizacji zamówień naszych klientów – tłumaczy przedstawicielka firmy Sandvik Dominika Buczko.
Czytaj więcej w: Polskie lotniska dostaną pomoc w wysokości 142 mln zł
DHL Express w sezonie świątecznym spodziewa się wzrostu obrotów o połowę w stosunku do poprzedniego roku. Większe ilości przesyłek zmusiły firmę do skorzystania z Airbusa A300, który zastąpi na trasie Warszawa-Lipsk-Warszawa Boeinga 757. Airbus jest o 6,78 m dłuższy i o 2,9 m wyższy od amerykańskiej maszyny. – Obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na transport przesyłek z Niemiec i Azji. Ze względu na to, że Lipsk i Warszawa są bardzo ważnymi punktami na mapie logistycznej i codziennie realizowanych jest z tych miejsc wiele lotów cargo, postanowiliśmy na linii WAW – LEI – WAW wzmocnić naszą flotę – tłumaczy prezes zarządu DHL Express Polska Tomasz Buraś.
Czytaj więcej w: Koniec z lataniem. Samoloty pasażerskie przerabiane na towarowe
Nowe połączenia są ważne szczególnie dla eksporterów, przedsiębiorstw z sektora produkcyjnego i przemysłu maszynowego. – Dzięki nowym połączeniom lotniczym więcej firm w Polsce szybciej i sprawniej dostarczy swoje produkty na rynki zagraniczne, co znacząco przyspieszy ich rozwój – zauważa dyrektor generalny w UPS Polska Piotr Sitarek.
Inwestycje w samoloty
W trzech pierwszych kwartałach światowy e-handel wzrósł o 35 proc. Firmy kurierskie zamknęły świetny trzeci kwartał. – Nie podajemy danych ilościowych dotyczących poszczególnych szlaków handlowych – zaznacza dyrektor generalny w UPS Polska. – Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał silny popyt na przesyłki z Azji, a także wzrost zapotrzebowania na nasze usługi ze strony małych i średnich przedsiębiorstw – przyznaje dyrektor UPS.
Czytaj więcej w: Logistycy są gotowi dostarczyć szczepionki
Uważa, że polska gospodarka ma ogromny potencjał eksportowy. – Widzimy zainteresowanie klientów nie tylko kierunkami europejskimi, ale połączeniami do USA, Kanady, Chin czy Turcji. Świadczymy usługi dla firm z sektora opieki medycznej, produkcyjnych, czy dla tych, które zajmują się handlem detalicznym online – wymienia Sitarek.

Dodaje, że gospodarka kraju odbudowuje się znacznie szybciej niż prognozowano, o czym świadczy między innymi wzrost produkcji przemysłowej a o 1,1% w porównaniu z rokiem 2019.
Czytaj więcej w: Kurierzy międzynarodowi: tak dobrze jeszcze nie było
Firmy kurierskie zwiększyły w tym roku liczbę lotów i rozbudowują flotę samolotów. DHL Express w tym roku zakupił sześć nowych szerokokadłubowych Boeingów B777 F. Łącznie z innymi wydatkami DHL Express zainwestuje w tym roku 1 mld euro.
FedEx powiększy flotę o 50 frachtowych samolotów ATR 72-600F. Maszyny mają pojemność 74,5 m3 i mogą przewozić cięższe ładunki niż samoloty przerobione z wersji pasażerskich. Tego typu samoloty krótkiego zasięgu uchodzą za bardzo oszczędne i stanowią jedną trzecią światowej floty maszyn tego typu.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.