Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

Turcja konsekwentnie buduje w Europie własny system logistyczny, korzystając z połączeń intermodalnych.

Publikacja: 19.02.2021 10:08

Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

Foto: logistyka.rp.pl

Turecka firma Ekol Logistics uruchomiła 6 lutego br. nowe połączenie intermodalne między Turcją, a Hiszpanią. Operatorem statków  Ro-Ro wykorzystywanych przy realizacji tego połączenia jest  DFDS. W Turcji firma korzysta z portu Alsancak w Izmirze, a w Hiszpanii z portu w Tarragonie. – Uruchamiamy ten serwis  dla klientów z branży tekstylnej. Ta usługa oznacza dla nich korzyści wynikające z szybkości realizacji tego połączenia – zaznacza prezes Ekol Ahmet Musul i wskazuje na 60-godzinny czas żeglugi między Hiszpanią i Turcją. Początkowo statek Ro-Ro będzie kursował raz w tygodniu w każdą stronę.

Czytaj więcej w: Kolejarze cisną armatorów na Nowym Jedwabnym Szlaku

Wcześniej Ekol uruchomił intermodalne połączenia z Francją, Niemcami, Skandynawią, z krajami bałtyckimi, Rosją, Marokiem i Portugalią. Organizuje tygodniowo 52 pociągi i ma 6 tys. własnych środków transportu. – Najnowszy serwis w optymalny sposób połączy Maroko, Hiszpanię i Portugalię z Turcją oraz Bliskim Wschodem. Jeśli odbierzemy przesyłki w Portugalii we wtorek wieczorem, możemy je dostarczyć w Turcji w poniedziałek, a więc w czasie zaledwie 144 godzin – podkreśla General Manager, Ekol Group Freight Alfio Centocinque.

Czytaj więcej w: Intermodal świetnie rozwija się w pandemii

Dzięki rozbudowanym stałym połączeniom Ekolu, Turcja staje się centrum przeładunkowym w transporcie ładunków między Europą i Afryką Północną a Bliskim Wschodem i Środkową Azją. – Wykorzystując codzienne połączenia pomiędzy Hiszpanią, a Marokiem, także Ekol Polska może oferować klientom konkurencyjny transit time oraz korzystną cenę na transport między Polską a Maroko – dodaje Country Manager Ekol Polska Arkadiusz Jastrzębski.

Spółka Ekol Logistic powstała w 1990 roku i działa w 13 krajach (w Turcji, Niemczech, Włoszech, Grecji, Francji, na Ukrainie, w Rumunii, na Węgrzech, w Hiszpanii, Polsce, Czechach, Słowenii i Szwecji), gdzie ma 1 mln mkw magazynów.

Turecka firma Ekol Logistics uruchomiła 6 lutego br. nowe połączenie intermodalne między Turcją, a Hiszpanią. Operatorem statków  Ro-Ro wykorzystywanych przy realizacji tego połączenia jest  DFDS. W Turcji firma korzysta z portu Alsancak w Izmirze, a w Hiszpanii z portu w Tarragonie. – Uruchamiamy ten serwis  dla klientów z branży tekstylnej. Ta usługa oznacza dla nich korzyści wynikające z szybkości realizacji tego połączenia – zaznacza prezes Ekol Ahmet Musul i wskazuje na 60-godzinny czas żeglugi między Hiszpanią i Turcją. Początkowo statek Ro-Ro będzie kursował raz w tygodniu w każdą stronę.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach