InPost będzie konkurował z francuską pocztą

Fot. InPost

InPost zawarł wiążącą umowę na zakup Mondial Relay, największego niezależnego gracza KEP we Francji.

Notowany na amsterdamskiej giełdzie InPost sfinalizuje do połowy roku zakup 100 proc. akcji Mondial Relay. Rada Pracownicza jednogłośnie wyraziła poparcie dla transakcji. Konieczne są zgody urzędów antymonopolowych.

Czytaj więcej w: KAS uszczelni pobór podatków od e-handlu

Założona w 1997 roku spółka Mondial Relay ma 15.800 punktów odbioru i nadania („PUDO”) we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim (stan na luty 2021). We Francji jest drugą co wielkości siecią, obejmującą 11.000 punktów oraz 4 centra dystrybucyjne. W 2020 roku obsłużyła 131 mln przesyłek – co czyni ją największym niezależnym graczem we Francji pod względem wolumenu.

Czytaj więcej w: Dla DPD pandemia jest żyłą złota

Mondial Relay obsługuje wiele największych platform handlu elektronicznego we Francji, a także indywidualnych sprzedawców detalicznych. W 2020 roku Mondial Relay osiągnął przychody w wysokości 437 mln euro oraz EBITDA na poziomie 60 mln euro.

Czytaj więcej w: Kurierzy napędzają popyt na elektryki

InPost powstał w 1999 roku, w ub.r. obsłużył 310 mln przesyłek (w tym 249 mln za pośrednictwem paczkomatów). W 2020 roku przychody grupy wzrosły o 104 proc. w stosunku do 2019 roku, do 2,53 mld zł, EBITDA o 184 proc. do 994 mln zł, marża EBITDA wzrosła do 39,3 proc., a skorygowany poziom EBITDA zwiększył się o 186 proc. do 1,00 mld zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

200 lat administracji drogowej

Choć administracja drogowa ma już 200 lat, dopiero w ostatnich dwóch dekadach powstaje zupełnie ...

Misja wykonana – 76 ton pomocy do walki z epidemią

W piątek 1 maja o 11.30 na warszawskim Okęciu wylądował  kolejny gigant w ramach ...

Przepadły korzystne dla polskich przewoźników poprawki do Pakietu Mobilności

Pakiet Mobilności na ostatniej prostej, w lipcu Parlament Europejski przyjmie Pakiet Mobilności. Komisja Transportu ...

Coraz więcej ładunków na wczoraj

Znacząco rośnie liczba ładunków pilnych, wycenianych kilkukrotnie drożej od standardowych. Pandemia pozrywała łańcuchy dostaw. ...

Myto po przejęciu: taniej czy drożej?

NIK zarzuca wzrost kosztów obsługi systemu viaTOLL, a GITD wskazuje, że Izba w swoich ...

Największy kontenerowiec świata w Gdańsku

DCT przyjmuje już największe statki, które wpływają na Bałtyk. Ale za kilka lat może ...