Paczkomaty trafiły pod strzechy

InPost rozpoczął instalację paczkomatów w budynkach.

Paczkomaty InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków, będą stawiane w biurowcach, blokach galeriach handlowych i innych nowoczesnych obiektach usługowych i mieszkalnych. Pierwszy z kilkunastu już zainstalowanych takich Paczkomatów stanął na początku września w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

Wysokość Paczkomatu InDoor to zaledwie 197 cm, aby możliwy był transport wewnątrz budynku. Wielkość maszyny można modyfikować i dostosować do miejsca, w którym zostanie ona ulokowana, dzięki temu idealnie nadaje się do wnętrz budynków publicznych. Maszyna jest wyposażona w komplet kamer bezpieczeństwa, a także czytelny, umożliwiający szybki odbiór przesyłki interfejs.

Czytaj więcej w: GLS rozbudował magazyn w Poznaniu

Aby postawić Paczkomat wewnątrz budynku, miejsce musi być w zasięgu sieci GSM. Paczkomat potrzebuje źródła ciągłego zasilania oraz 4m2 powierzchni;

Według raportu Gemius Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Czytaj więcej w: Speedmail wprowadza GPS online

Firma fulfillmentowa IMKER przeanalizowała preferencje klientów obsługiwanych przez nią sklepów internetowych w wyborze przewoźników od stycznia do lipca tego roku. Z danych dotyczących ponad 180 tys. zamówień w 150 sklepach wynika, że do marca 2020 Poczta Polska była niekwestionowanym liderem wśród kupujących. Pandemia zrewidowała jednak potrzeby klientów i możliwości Poczty. – Wciąż najwięcej paczek wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zauważyliśmy jednak poważny spadek zainteresowania tą formą wysyłki w trakcie trzech miesięcy od marca do maja. W tym czasie klienci znacznie częściej wybierali Paczkomaty InPost, które za sprawą nowej funkcji w aplikacji, umożliwiającej bezdotykowe otwarcie paczkomatu, były bezpieczniejsze niż bezpośredni odbiór od listonosza czy kuriera – ocenia kierownik Działu Obsługi Klienta w IMKER Magdalena Bednarz.

Czytaj więcej w: Przesyłki Poczty Polskiej dotrą do większej liczby krajów

Na podstawie wysyłek ponad 10 tys. zamówień z kilkunastu sklepów współpracujących z IMKER, które na pewien czas zrównały ceny za różne metody dostawy, można zaobserwować, że klienci najchętniej wybierają wysyłkę do paczkomatu. Drugim najpopularniejszym wyborem jest Poczta Polska, a trzecim kurier DPD.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kolejarze w Polsce liczą opóźnienia w dniach, a w Niemczech w godzinach

Polski Instytut Transportu Drogowego wspólnie z klastrem Luxtorpeda 2.0 zorganizowały konferencję „Polska logistycznym hubem ...

Wodorowe ciężarówki Hyundaia w Szwajcarii

Hyundai przedstawił klientom w Szwajcarii pierwsze 7 ciężarówek napędzanych wodorem z ogniwa paliwowego. W ...

CPK już przygotowało studium lokalizacyjne

Krok bliżej budowy CPK. Spółka przedstawiła 29 stycznia Strategiczne Studium Lokalizacyjne. To dokładne mapy ...

DCT bierze kurs na południe

Gdański terminal głębokowodny liczy na klientów z Czech i Słowacji. Od kilku lat terminal ...

We Francji sypią się kary dla polskich przewoźników

Służby francuskie bardzo pilnują przestrzegania przepisów o delegowaniu. W 2020 roku służby francuskie przeprowadziły ...

DB Cargo odmładza flotę lokomotyw

Niemiecki przewoźnik podpisał ramową umowę z Siemens Mobility na 400 Vectronów. Dwunapędowe, towarowe Vectrony ...