InPost rozpoczął instalację paczkomatów w budynkach.

Paczkomaty InDoor, przeznaczone specjalnie do instalacji wewnątrz budynków, będą stawiane w biurowcach, blokach galeriach handlowych i innych nowoczesnych obiektach usługowych i mieszkalnych. Pierwszy z kilkunastu już zainstalowanych takich Paczkomatów stanął na początku września w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego.

Wysokość Paczkomatu InDoor to zaledwie 197 cm, aby możliwy był transport wewnątrz budynku. Wielkość maszyny można modyfikować i dostosować do miejsca, w którym zostanie ona ulokowana, dzięki temu idealnie nadaje się do wnętrz budynków publicznych. Maszyna jest wyposażona w komplet kamer bezpieczeństwa, a także czytelny, umożliwiający szybki odbiór przesyłki interfejs.

Czytaj więcej w: GLS rozbudował magazyn w Poznaniu

Aby postawić Paczkomat wewnątrz budynku, miejsce musi być w zasięgu sieci GSM. Paczkomat potrzebuje źródła ciągłego zasilania oraz 4m2 powierzchni;

Według raportu Gemius Paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61% kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55% badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68% badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Czytaj więcej w: Speedmail wprowadza GPS online

Firma fulfillmentowa IMKER przeanalizowała preferencje klientów obsługiwanych przez nią sklepów internetowych w wyborze przewoźników od stycznia do lipca tego roku. Z danych dotyczących ponad 180 tys. zamówień w 150 sklepach wynika, że do marca 2020 Poczta Polska była niekwestionowanym liderem wśród kupujących. Pandemia zrewidowała jednak potrzeby klientów i możliwości Poczty. – Wciąż najwięcej paczek wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zauważyliśmy jednak poważny spadek zainteresowania tą formą wysyłki w trakcie trzech miesięcy od marca do maja. W tym czasie klienci znacznie częściej wybierali Paczkomaty InPost, które za sprawą nowej funkcji w aplikacji, umożliwiającej bezdotykowe otwarcie paczkomatu, były bezpieczniejsze niż bezpośredni odbiór od listonosza czy kuriera – ocenia kierownik Działu Obsługi Klienta w IMKER Magdalena Bednarz.

Czytaj więcej w: Przesyłki Poczty Polskiej dotrą do większej liczby krajów

Na podstawie wysyłek ponad 10 tys. zamówień z kilkunastu sklepów współpracujących z IMKER, które na pewien czas zrównały ceny za różne metody dostawy, można zaobserwować, że klienci najchętniej wybierają wysyłkę do paczkomatu. Drugim najpopularniejszym wyborem jest Poczta Polska, a trzecim kurier DPD.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Andrzej Bittel: Kolej musi być kręgosłupem komunikacyjnym w Polsce

Jestem za tym, żeby odtwarzać linie kolejowe. Per saldo, w długiej perspektywie, to się ...

Wojna o obsługę Chińczyków

W Europie trwa wyścig o dowóz towarów docierających na Stary Kontynent z Chin. Swój ...

Polacy nie odkładają świątecznych zakupów

Operatorzy już pobili ubiegłoroczny rekord paczkowy. Według wstępnych danych, na początku grudnia InPost zanotował ...

Przewoźnicy zostaną bez zagranicznych kierowców

Przedłużone w czasie pandemii automatycznie wizy uprawniają tylko do pracy w Polsce. Rząd zapisał ...

Świętokrzyskie centrum logistyczne

Prezes VIVE Logistics Piotr Sukiennik przekonuje, że stworzy operatora logistycznego dla małych i średnich ...

Nowe tachografy jednak na czas

Rejestracje samochodów ciężarowych nie staną z braku nowych, inteligentnych tachografów.