InPost uruchomił drugą sortownię centralną

Firma kierowana przez Rafała Brzoskę, w odpowiedzi na wzrost liczby przesyłek w okresie nawrotu epidemii, zwiększa swoje moce.

 

Spółka właśnie otworzyła drugi po sortowni w Piotrkowie Trybunalskim centralny tego typu obiekt w swojej sieci. Tzw. centrum przeładunkowe i sortownia o pow. 17,3 tys. m kw. mieści się na terenie P3 Logistic Parks Mszczonów.

Czytaj więcej w: Kosztowne zwroty e-handlu

Podwarszawska placówka obsługuje oddziały InPost z całego kraju oraz stanowi centrum sortownicze dla Warszawy. Centrum logistyczne zlokalizowane jest zaledwie 50 km na południowy zachód od stolicy, wzdłuż drogi ekspresowej S8 i autostrad A2 oraz A1. Jak tłumaczą w spółce, to pozwala na wydajne i wygodne połączenie logistyczne, zarówno z południem i północą, jak i wschodem i zachodem Polski.

Czytaj więcej w: Fulfilment: najszybciej rosnąca gałąź logistyki

– Niestety, mamy spodziewany nawrót liczby zakażeń, a obawy o rozwój pandemii są coraz większe. Od początku traktowaliśmy Covid-19 jako najpoważniejsze wyzwanie dla branży logistycznej. Przewaga technologiczna, jaką dają paczkomaty oraz możliwość zarządzania przesyłkami przez smartfon powodują, że sieć InPost bije rekordy popularności. Nowa sortownia centralna pomoże nam obsłużyć dodatkowe wolumeny przesyłek – komentuje Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Czytaj więcej w: Przybywa chętnych na kody kreskowe

Z powodu zwiększonego zapotrzebowania na usługi logistyczne InPost znacząco rozbudowuje też sieć paczkomatów. Ma ich już ponad 8 tys. – Cały czas rozstawiamy kolejne, dlatego nasze zaplecze logistyczne musi być przygotowane na kolejne fale przesyłek, obsługujące dodatkowe maszyny. Przy czym dwie równorzędne sortownie centralne zapewniają bezpieczeństwo dostaw w razie konieczności ograniczenia pracy w jednej z nich lub nawet jej czasowego wyłączenia – podkreśla Brzoska.

W tej samej lokalizacji InPost wynajmuje 17 tys. m kw do prowadzenia usługi InPost Fulifilment.

InPost od 2019 r. jest w gronie liderów w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie prawie 108 tys. m kw. – to 4 proc. całkowitego popytu netto w kraju. W branży kurierskiej spółka była też wiodącym graczem w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r. – w sumie to 57,8 tys. m kw. Wyprzedziła pod tym względem DHL i Pocztę Polską. Wśród najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej firmę Brzoski biją jedynie Amazon i Zalando.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przewoźnicy zostaną bez zagranicznych kierowców

Przedłużone w czasie pandemii automatycznie wizy uprawniają tylko do pracy w Polsce. Rząd zapisał ...

Setki „gazowych” ciężarówek dla Amazona

Amerykańska sieć e-handlu Amazon zamówiła kilkaset ciężarówek na sprężony gaz ziemny, bo szuka sposobów ...

Koniec eldorado polskich transportowców

Maleje ich udział w europejskich przewozach drogowych. Branża transportu drogowego złapała zadyszkę. Na kluczowym ...

Ciężarowe diesle na złom

Wzmaga się nacisk na regulacje promujące bezemisyjne ciężarówki. Zainteresowanie elektrycznymi ciężarówkami pozostaje znikome. European ...

Megafuzja na rynku TSL: DSV przejęło Panalpinę

DSV otrzymało zgodę urzędów antymonopolowych oraz udziałowców Panalpiny na przejęcie tej spółki. Duńskie DSV ...

Dzięki Chinom kontenery zastąpią na kolei węgiel

Rosnące przewozy intermodalne z czasem na kolei zastąpią przewozy masowe. W pierwszym kwartale praca ...