Zielone linie kurierów

Kurierzy przesiadają się na rowery i elektryczne samochody.

Publikacja: 09.11.2020 13:52

Zielone linie kurierów

Foto: 12.10.2020 WARSZAWA CENTRUM NAUKI KOPERNIK PRZYGOTOWANIA DO WYSTAWY CZASOWEJ O ROWERZE I JEGO HISTORII FOT. ADAM KOZAK

DPD zakupił 50 elektrycznych furgonów MAN eTGE. – To pierwszy tak duży klient na elektryczne pojazdy – przyznaje rzeczniczka marki Marta Stefańska. Wyprodukowane we Wrześni auta trafią do nabywcy w pierwszym kwartale przyszłego roku.

– Będą obsługiwały kilkaset zielonych linii – wyjaśnia prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Zapewnia, że zasięg e-MAN jest wystarczający. – Do centrum Warszawy z Mineralnej mamy 15 minut – wskazuje.

Czytaj więcej w: Czy opłaca się kupić elektryczne auto dostawcze?

Elektryczne furgony uzupełnią elektryczne rowery wykorzystywane w miejskich depotach, których jest 6. – Przez miejskie depoty doręczone jest 10 proc. paczek w standardzie zielonym – szacuje prezes DPD Polska.

""

Obsługujące DPD rowery Cargo w Gdyni. Fot. DPD

logistyka.rp.pl

Zaznacza, że docelowo w barwach firmy będzie funkcjonowało 7 tys. pojazdów z napędem alternatywnym: e-auta, gaz, rower. Redukcja emisji CO2 wyniesie 89 proc.

Czytaj więcej w: Przewoźnicy odkryli nowe paliwo

Także pozostałe firmy z branży kurierskiej zamierzają zmniejszyć zużycie paliw płynnych i stawiają m.in. na rowery. DHL Parcel wykorzystuje rowery eParcycle w czterech lokalizacjach. Można spotkać je na ulicach Warszawy, Poznania, Gdańska i Wrocławia. – Inspiracją dla rozpoczęcia testów proekologicznej, rowerowej floty, jest strategia „go green”. Do 2050 roku chcemy ograniczyć do zera emisję dwutlenku węgla w operacjach logistycznych DHL Parcel – wyjaśnia dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej i PR w DHL Parcel Magdalena Bugajło.

– W planach mamy zakup rowerów Cubicycle – wersji o większych gabarytach, która pozwoli rowerowym kurierom dostarczać jeszcze większe przesyłki. Naszym celem na najbliższe lata jest rozwój elektrycznej floty. Tworzą ją nie tylko rowery, ale także samochody elektryczne, którymi już teraz nasi kurierzy doręczają przesyłki na ulicach Warszawy – dodaje Bugajło.

Czytaj więcej w: Kto odpowie za szkody autonomicznych aut?

Podstawowym pojazdem pozostaną jednak elektryczne furgony. InPost rozszerza flotę samochodów elektrycznych o 40 nowych Nissanów e-NV200 XL Voltia z nadwoziem o pojemności 8 m3 i e-NV 200 z nadwoziem o pojemności 4,2 m3. Samochody będą jeździć w Warszawie, Wrocławiu i Krakowie.

W przyszłym roku InPost planuje, przy wsparciu z funduszu niskoemisyjnego transportu, zwiększenie floty do 500 samochodów elektrycznych, które będą dostarczały przesyłki w najważniejszych miastach w Polsce. Pierwszym całkowicie „elektrycznym” miastem z zielonymi dostawami do Paczkomatów InPost będzie Warszawa – gdzie zgodnie z planem nastąpi to do końca 2021 roku.

W 2019 roku Poczta Polska zdecydowała się na 36-miesieczny wynajem 20 Nissanów e-NV-200 (4,2 m3) w firmie Arval Service Lease Polska.

Także prywatne firmy z polskim kapitałem zamierzają zredukować emisje. Z furgonów z napędem gazowym korzysta No Limit. – Celem jest rozbudowa naszej EKO  Floty w Warszawie, Krakowie, Śląsku i obniżenie emisji CO2 w tych aglomeracjach o ponad 40% w najbliższych dwóch latachpodkreśla wiceprezes zarządu No Limit Michał Strzeżek.

DPD zakupił 50 elektrycznych furgonów MAN eTGE. – To pierwszy tak duży klient na elektryczne pojazdy – przyznaje rzeczniczka marki Marta Stefańska. Wyprodukowane we Wrześni auta trafią do nabywcy w pierwszym kwartale przyszłego roku.

– Będą obsługiwały kilkaset zielonych linii – wyjaśnia prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Zapewnia, że zasięg e-MAN jest wystarczający. – Do centrum Warszawy z Mineralnej mamy 15 minut – wskazuje.

Pozostało 86% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach