Według wstępnych danych, na początku grudnia InPost zanotował kilkukrotny wzrost liczby paczek w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego. Lider polskiego rynku, DPD szacuje wzrost liczby przesyłek na co najmniej 70 proc. – W 2018 r. DPD Polska doręczyła 145 mln przesyłek notując przy tym niemal 2 mld zł przychodu. W grudniu, miesiącu szczytu paczkowego, przez ręce kurierów przeszło ponad 13 mln paczek. Ważnym usprawnieniem było oddanie w listopadzie 2018 wydajnej regionalnej sortowni w Parzniewie, która między innymi zajmuje się obsługą aglomeracji warszawskiej generującej co najmniej 20 proc. wolumenów. W roku 2019 spodziewamy się wzrostu wolumenów o kilkanaście, nawet do 20 procent w stosunku do roku poprzedniego – uważa rzeczniczka DPD Małgorzata Maj.
W drugiej połowie listopada Poczta Polska obsłużyła 5 mln paczek, po 2,5 mln tygodniowo. To więcej niż w najbardziej pracowitym tygodniu grudnia 2018 roku. Najwyższe wyniki zanotowały pocztowe sortowniach w Zabrzu, Lublinie, Warszawie i Wrocławiu.
W porównaniu ze zwykłym okresem, poza szczytem przedświątecznym, Poczta Polska jak dotąd obsłużyła o połowę więcej paczek. Kluczowe okazały się dni po Czarnym Piątku. W poniedziałek (2.12) klienci nadali rekordowo 650 tys. paczek. Największy wzrost przesyłek odnotowano w Zabrzu, wysoką dynamikę wzrostową zaobserwowano również w sortowni lubelskiej, warszawskiej i we wrocławskiej.
Czytaj więcej: http://Automaty paczkowe przyszłością KEP
– Dane z listopada pokazują, że w tym roku Polacy zrobią w internetowych sklepach olbrzymie zakupy. Spodziewamy się, że w grudniu nadanych zostanie nawet o 70 proc. więcej paczek tygodniowo niż poza szczytem świątecznym. Dodatkowo z roku na rok rośnie liczba klientów e-sklepów. Rekordowe wzrosty, które odnotowaliśmy w listopadzie mogą świadczyć o tym, że Polacy nie odkładają zakupów na ostatnią chwilę, ale z pewnym wyprzedzeniem szykują się do świąt lub że po prostu kupują dużo więcej – zauważa rzecznik prasowy Poczty Polskiej Justyna Siwek.