Kurier GLS w Polsce pojedzie na rowerze

Publikacja: 18.06.2020 07:34

Kurier GLS w Polsce pojedzie na rowerze

Foto: logistyka.rp.pl

GLS uruchomił w Krakowie punkt Szybkiej Paczki, który jest jednak inny niż pozostałe w sieci. Ma on bowiem dodatkową funkcję stacji przeładunkowej dla dostaw realizowanych rowerem kurierskim.

Pierwszy firmowy punkt Szybkiej Paczki miał premierę wiosną ub. r. w Poznaniu. Pilotaż zdał egzamin. – Z miesiąca na miesiąc notujemy znaczące wzrosty w liczbie obsługiwanych paczek. Rozwój sieci punktów Szybkiej Paczki to dla nas cel strategiczny. Dążymy do tego, by oferować szeroki wachlarz nowoczesnych usług i działać w elastycznym modelu – mówi Małgorzata Markowska, marketing manager GLS Poland.

Czytaj więcej w: Kurierzy pokrzepieni finansowo

Stacja GLS jest wyposażona m.in. w punkt pakowania, a nawet przymierzalnię (to ukłon w stronę osób zamawiających online odzież). Poza tym klienci mają tu możliwość odbioru i nadawania przesyłek za pobraniem, a płatności można dokonywać kartą lub Blikiem.

Natomiast już od 10 lat rozwija się sieć punktów nadania i odbioru Szybka Paczka/ ParcelShop GLS prowadzonych przez partnerów firmy, których liczba w całej Polsce przekroczyła 1 tys. – To ważny element usług kurierskich. Systematyczna rozbudowa sieci punktów nadania i odbioru, znajdujących się w dogodnych lokalizacjach, pozwala nam być blisko klientów – podkreśla Markowska.

Czytaj więcej w: Rośnie popularność cyfrowej korespondencji na Poczcie

Najnowszy firmowy punkt Szybkiej Paczki GLS w stolicy Małopolski zlokalizowany jest w ścisłym centrum miasta. Służy jako stacja przeładunkowa dla przesyłek adresowanych do odbiorców w okolicy. Dociera do nich kurier poruszający się rikszą, a dokładniej rowerem kurierskim zbudowanym specjalnie na potrzeby tego rodzaju usług. W Polsce takiego rozwiązania nie stosowała dotąd żadna firma z branży. – W sercu miasta jest duża strefa ograniczonego wjazdu dla pojazdów silnikowych. Natomiast riksza bez problemu i zgodnie z obowiązującymi przepisami dojeżdża bezpośrednio do odbiorców – wyjaśnia Małgorzata Markowska.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił