Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

Turcja konsekwentnie buduje w Europie własny system logistyczny, korzystając z połączeń intermodalnych.

Publikacja: 19.02.2021 10:08

Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

Foto: logistyka.rp.pl

Turecka firma Ekol Logistics uruchomiła 6 lutego br. nowe połączenie intermodalne między Turcją, a Hiszpanią. Operatorem statków  Ro-Ro wykorzystywanych przy realizacji tego połączenia jest  DFDS. W Turcji firma korzysta z portu Alsancak w Izmirze, a w Hiszpanii z portu w Tarragonie. – Uruchamiamy ten serwis  dla klientów z branży tekstylnej. Ta usługa oznacza dla nich korzyści wynikające z szybkości realizacji tego połączenia – zaznacza prezes Ekol Ahmet Musul i wskazuje na 60-godzinny czas żeglugi między Hiszpanią i Turcją. Początkowo statek Ro-Ro będzie kursował raz w tygodniu w każdą stronę.

Czytaj więcej w: Kolejarze cisną armatorów na Nowym Jedwabnym Szlaku

Wcześniej Ekol uruchomił intermodalne połączenia z Francją, Niemcami, Skandynawią, z krajami bałtyckimi, Rosją, Marokiem i Portugalią. Organizuje tygodniowo 52 pociągi i ma 6 tys. własnych środków transportu. – Najnowszy serwis w optymalny sposób połączy Maroko, Hiszpanię i Portugalię z Turcją oraz Bliskim Wschodem. Jeśli odbierzemy przesyłki w Portugalii we wtorek wieczorem, możemy je dostarczyć w Turcji w poniedziałek, a więc w czasie zaledwie 144 godzin – podkreśla General Manager, Ekol Group Freight Alfio Centocinque.

Czytaj więcej w: Intermodal świetnie rozwija się w pandemii

Dzięki rozbudowanym stałym połączeniom Ekolu, Turcja staje się centrum przeładunkowym w transporcie ładunków między Europą i Afryką Północną a Bliskim Wschodem i Środkową Azją. – Wykorzystując codzienne połączenia pomiędzy Hiszpanią, a Marokiem, także Ekol Polska może oferować klientom konkurencyjny transit time oraz korzystną cenę na transport między Polską a Maroko – dodaje Country Manager Ekol Polska Arkadiusz Jastrzębski.

Spółka Ekol Logistic powstała w 1990 roku i działa w 13 krajach (w Turcji, Niemczech, Włoszech, Grecji, Francji, na Ukrainie, w Rumunii, na Węgrzech, w Hiszpanii, Polsce, Czechach, Słowenii i Szwecji), gdzie ma 1 mln mkw magazynów.

Turecka firma Ekol Logistics uruchomiła 6 lutego br. nowe połączenie intermodalne między Turcją, a Hiszpanią. Operatorem statków  Ro-Ro wykorzystywanych przy realizacji tego połączenia jest  DFDS. W Turcji firma korzysta z portu Alsancak w Izmirze, a w Hiszpanii z portu w Tarragonie. – Uruchamiamy ten serwis  dla klientów z branży tekstylnej. Ta usługa oznacza dla nich korzyści wynikające z szybkości realizacji tego połączenia – zaznacza prezes Ekol Ahmet Musul i wskazuje na 60-godzinny czas żeglugi między Hiszpanią i Turcją. Początkowo statek Ro-Ro będzie kursował raz w tygodniu w każdą stronę.

Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL