CPK zostanie centrum przeładunków ekspresowych przesyłek

Poczta Polska wykorzysta CPK do stworzenia sieci szybkiej dystrybucji przesyłek.

Publikacja: 23.02.2021 12:31

CPK zostanie centrum przeładunków ekspresowych przesyłek

Foto: logistyka.rp.pl

Dla przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP), e-commerce i szeroko pojętej branży logistycznej, Poczta Polska planuje stworzenie na terenie Portu Solidarność hubu logistycznego do obsługi towarów w ruchu krajowym i zagranicznym.

Czytaj więcej w: InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo

Spółka CPK zobowiązała się uwzględnić potrzeby Poczty podczas planowania, projektowania i realizacji inwestycji lotniskowych i kolejowych, a także koordynacji przedsięwzięć drogowych. – Porozumienie o współpracy zakłada określanie priorytetów podczas planowania inwestycji CPK. Przewiduje też wsparcie ze strony Poczty Polskiej w przygotowywaniu dokumentacji projektowej, konsultacji propozycji niezbędnych aktów prawnych oraz rozwój obszaru innowacji i nowych technologii na styku działalności Poczty Polskiej i CPK – dodaje rzecznik prasowy Poczty PolskiejJustyna Siwek.

Czytaj więcej w: Amazon: możemy wydrukować nawet jedną książkę

Branża KEP rozwija dostawy w 24 godziny i wybudowana dla CPK sieć kolei dużych prędkości jest wymarzona dla dystrybucji przesyłek. – Na pokonanie kilkuset kilometrów transportem drogowym potrzeba co najmniej jednego dnia. Ta sama trasa będzie znacznie szybciej wykonana transportem lotniczym, ale będzie bardzo droga. Z tego powodu większość towarów zamawianych przez Internet trafia do klientów najwcześniej następnego dnia. Koleje dużej prędkości mogą wypełnić tą lukę i sprawić, że dostawa będzie szybsza, a przy tym nie za droga. Uważam, że ten rodzaj transportu może się bardzo dobrze sprawdzić w coraz bardziej popularnym systemie dostaw tego samego dnia. Klienci chcą mieć produkty coraz szybciej – podkreśla dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.

Czytaj więcej w: Poczta przygotowuje rekordowe inwestycje

Wskazuje, że dostawa tego samego dnia z wykorzystaniem transportu drogowego wymaga rozproszonej sieci dystrybucji, a to powoduje dodatkowe koszty związane z utrzymywaniem zapasu w wielu lokalizacjach. – Trzeba jednak pamiętać, że koleje dużych prędkości zużywają bardzo dużo energii, więc ich koszty eksploatacji w stosunku do zwykłych kolei są większe – zastrzega dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania.
Poczta Polska posiada na Lotnisku Chopina w Warszawie placówkę pocztową i punkt przeładunkowy, w którym obsługuje przesyłki lotnicze w ruchu międzynarodowym.

Dla przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP), e-commerce i szeroko pojętej branży logistycznej, Poczta Polska planuje stworzenie na terenie Portu Solidarność hubu logistycznego do obsługi towarów w ruchu krajowym i zagranicznym.

Czytaj więcej w: InPost rośnie z prędkością 100 paczkomatów tygodniowo

Pozostało 87% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką