W jeden rok InPost podwoił przychody

InPost jest na dobrej drodze, aby zostać liderem wśród europejskich platform dostaw dla e-commerce.

Publikacja: 19.05.2021 20:27

W jeden rok InPost podwoił przychody

Foto: logistyka.rp.pl

Spółka w pierwszym kwartale 2021 zanotowała przychody w wysokości 793 mln zł, co oznacza wzrost o 93% r/r. Skorygowany EBITDA wzrósł o 144% do 332 mln zł, marża EBITDA wyniosła 41,9% i zwiększyła się o 880 punktów bazowych w porównaniu do I kwartału 2020 r.

W Polsce ilość przesyłek wzrosła o 97% do 97 mln paczek, do czego przyczyniło się zwiększenie liczby Paczkomatów® o 46% oraz liczby skrytek o 77% r/r. Skorygowany EBITDA w Polsce wzrósł o 141% przy marży 44,8%, co oznacza wzrost o 940 punktów bazowych r/r.

Czytaj więcej w: Spada sprzedaż w Internecie, a InPost inwestuje

Ilość przesyłek międzynarodowych zwiększyła się o 600% do 1,4 mln paczek, do czego przyczynił się wzrost liczby Paczkomatów® w Wielkiej Brytanii o 76% r/r.

Jednocześnie InPost podwyższył prognozy na 2021 r. w Polsce: przewiduje 15,5-16 tys. paczkomatów na koniec roku, wzrost ilości paczek na poziomie 50-57%, a skorygowana marża EBITDA ma wynieść 45-47%. – Zwiększyliśmy skalę naszego działania oraz ofertę dla konsumentów i sprzedawców. Znacznie zwiększyliśmy tempo wdrażania systemu paczkomatów – zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii – a także wdrożyliśmy nowe, rewolucyjne usługi, jak zwroty bez etykiet. Pod koniec kwartału w Polsce mieliśmy ponad 6,3 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile – zaznacza prezes InPost Rafał Brzoska.

Czytaj więcej w: Amazon zatrudni w Polsce 650 osób

Brzoska przypomina, że jego spółka kupiła Mondial Relay, która będzie miała fundamentalny wpływ na międzynarodową strategię rozwoju spółki. – Naszą ambicję jest stać się liderem wśród europejskich platform dostaw dla e-commerce – podkreśla Brzoska. Dodaje, że w Wielkiej Brytanii, największym rynku e-commerce w Europie, przychody w pierwszym kwartale przekroczyły łączne obroty w trzech pierwszych kwartałach 2020.

Na 31 marca 2021 roku spółka posiadała w Polsce 11.743 paczkomatów, co oznacza wzrost o 3.683, czyli o 46% rok do roku oraz 1,65 mln skrytek, czyli o 720.000 więcej, 77% w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2021 r. ilość przesyłek kurierskich w Polsce wyniosła 16,7 mln, co oznacza wzrost o 5,1 mln, czyli o 44%, w porównaniu z I kwartałem poprzedniego roku.

Czytaj więcej w: Miliony metrów magazynów dla e-handlu

Na 31 marca 2021 roku Spółka posiadała sieć 1.810 Paczkomatów poza granicami Polski. Liczba Paczkomatów poza granicami Polski wzrosła o 634, czyli o 54%, w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Wszystkie nowe paczkomaty poza granicami Polski zostały zainstalowane w Wielkiej Brytanii, gdzie liczba paczkomatów wzrosła o 76% w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2021 r. ilość przesyłek międzynarodowych spółki wyniosła 1,4 mln, co oznacza wzrost o 1,2 mln, czyli o 600%, w porównaniu z I kwartałem 2020 r. Wszystkie przesyłki zostały dostarczone do paczkomatów.

Czytaj więcej w: Deutsche Post DHL przygniecione zyskami

InPost planuje, że na koniec roku będzie miał 18.250-19.000 paczkomatów, w tym 15.500-16.000 w Polsce, obsłuży przesyłek paczkomatowych: 455-485 mln, z czego 445-470 mln w Polsce, przychody sięgną 3,7-3,85 mld zł, EBITDA 41-43%, a inwestycje kapitałowe sięgną 865-920 mln zł.

Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach