W jeden rok InPost podwoił przychody

InPost jest na dobrej drodze, aby zostać liderem wśród europejskich platform dostaw dla e-commerce.

Publikacja: 19.05.2021 20:27

W jeden rok InPost podwoił przychody

Foto: logistyka.rp.pl

Spółka w pierwszym kwartale 2021 zanotowała przychody w wysokości 793 mln zł, co oznacza wzrost o 93% r/r. Skorygowany EBITDA wzrósł o 144% do 332 mln zł, marża EBITDA wyniosła 41,9% i zwiększyła się o 880 punktów bazowych w porównaniu do I kwartału 2020 r.

W Polsce ilość przesyłek wzrosła o 97% do 97 mln paczek, do czego przyczyniło się zwiększenie liczby Paczkomatów® o 46% oraz liczby skrytek o 77% r/r. Skorygowany EBITDA w Polsce wzrósł o 141% przy marży 44,8%, co oznacza wzrost o 940 punktów bazowych r/r.

Czytaj więcej w: Spada sprzedaż w Internecie, a InPost inwestuje

Ilość przesyłek międzynarodowych zwiększyła się o 600% do 1,4 mln paczek, do czego przyczynił się wzrost liczby Paczkomatów® w Wielkiej Brytanii o 76% r/r.

Jednocześnie InPost podwyższył prognozy na 2021 r. w Polsce: przewiduje 15,5-16 tys. paczkomatów na koniec roku, wzrost ilości paczek na poziomie 50-57%, a skorygowana marża EBITDA ma wynieść 45-47%. – Zwiększyliśmy skalę naszego działania oraz ofertę dla konsumentów i sprzedawców. Znacznie zwiększyliśmy tempo wdrażania systemu paczkomatów – zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii – a także wdrożyliśmy nowe, rewolucyjne usługi, jak zwroty bez etykiet. Pod koniec kwartału w Polsce mieliśmy ponad 6,3 mln aktywnych użytkowników aplikacji InPost Mobile – zaznacza prezes InPost Rafał Brzoska.

Czytaj więcej w: Amazon zatrudni w Polsce 650 osób

Brzoska przypomina, że jego spółka kupiła Mondial Relay, która będzie miała fundamentalny wpływ na międzynarodową strategię rozwoju spółki. – Naszą ambicję jest stać się liderem wśród europejskich platform dostaw dla e-commerce – podkreśla Brzoska. Dodaje, że w Wielkiej Brytanii, największym rynku e-commerce w Europie, przychody w pierwszym kwartale przekroczyły łączne obroty w trzech pierwszych kwartałach 2020.

Na 31 marca 2021 roku spółka posiadała w Polsce 11.743 paczkomatów, co oznacza wzrost o 3.683, czyli o 46% rok do roku oraz 1,65 mln skrytek, czyli o 720.000 więcej, 77% w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2021 r. ilość przesyłek kurierskich w Polsce wyniosła 16,7 mln, co oznacza wzrost o 5,1 mln, czyli o 44%, w porównaniu z I kwartałem poprzedniego roku.

Czytaj więcej w: Miliony metrów magazynów dla e-handlu

Na 31 marca 2021 roku Spółka posiadała sieć 1.810 Paczkomatów poza granicami Polski. Liczba Paczkomatów poza granicami Polski wzrosła o 634, czyli o 54%, w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku. Wszystkie nowe paczkomaty poza granicami Polski zostały zainstalowane w Wielkiej Brytanii, gdzie liczba paczkomatów wzrosła o 76% w porównaniu z I kwartałem ubiegłego roku.

W pierwszym kwartale 2021 r. ilość przesyłek międzynarodowych spółki wyniosła 1,4 mln, co oznacza wzrost o 1,2 mln, czyli o 600%, w porównaniu z I kwartałem 2020 r. Wszystkie przesyłki zostały dostarczone do paczkomatów.

Czytaj więcej w: Deutsche Post DHL przygniecione zyskami

InPost planuje, że na koniec roku będzie miał 18.250-19.000 paczkomatów, w tym 15.500-16.000 w Polsce, obsłuży przesyłek paczkomatowych: 455-485 mln, z czego 445-470 mln w Polsce, przychody sięgną 3,7-3,85 mld zł, EBITDA 41-43%, a inwestycje kapitałowe sięgną 865-920 mln zł.

Spółka w pierwszym kwartale 2021 zanotowała przychody w wysokości 793 mln zł, co oznacza wzrost o 93% r/r. Skorygowany EBITDA wzrósł o 144% do 332 mln zł, marża EBITDA wyniosła 41,9% i zwiększyła się o 880 punktów bazowych w porównaniu do I kwartału 2020 r.

W Polsce ilość przesyłek wzrosła o 97% do 97 mln paczek, do czego przyczyniło się zwiększenie liczby Paczkomatów® o 46% oraz liczby skrytek o 77% r/r. Skorygowany EBITDA w Polsce wzrósł o 141% przy marży 44,8%, co oznacza wzrost o 940 punktów bazowych r/r.

Pozostało 82% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą