W pierwszych dziesięciu dniach lipca rejestracje samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony wyniosły 582 sztuki, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. To rezultat o 9,4 proc. lepszy niż w tym samym okresie 2019 roku oraz o 15,5 proc. większy niż w poprzedzającym miesiącu br.
PZPM wylicza, że średnia dzienna sprzedaży wyniosła w pierwszej dekadzie lipca 72,8 samochodu, gdy rok wcześniej doszła do 66,5. W czerwcu 2020 roku sięgnęła 63 aut dziennie.
Czytaj więcej w: Wyjątkowo mało nowych praw jazdy
Rejestrowane są nie tylko pojazdy budowlane, ale i ciągniki siodłowe, które stanowią większość rynku. Już 5 proc. sprzedaży stanowią ciągniki napędzane na ciekły gaz ziemny LNG. Gdyby nie braki komponentów do tego rodzaju napędu, odsetek byłby wyższy.
Producenci nie są jednak pewni odbicia. Fabryki nie pracują na pełnych obrotach, na dodatek w sierpniu staną na tradycyjną przerwę letnią. Tymczasem już teraz nie wszystkie marki mają samochody na placach.