Awaryjny plan dla transportu na wypadek pandemii

Organizacje przewoźników apelują do KE o przygotowanie awaryjnego planu dla transportu na wypadek drugiej fali pandemii.

Publikacja: 09.10.2020 09:48

Awaryjny plan dla transportu na wypadek pandemii

Foto: logistyka.rp.pl

Na wypadek drugiej fali pandemii Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU proponuje Komisji Europejskiej zniesienie na czas pandemii obowiązku powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy oraz zawieszenie zakazu odbioru odpoczynków w kabinie, informuje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

Czytaj więcej w: Pandemia kosztowała przewoźników drogowych ponad 550 mld euro

ZMPD od początku pandemii zabiegało o zharmonizowane na poziomie UE przepisy czasu jazdy i odpoczynków i tym razem także aktywnie uczestniczy w pracach IRU.

Czytaj więcej w: Samochód bez kierowcy. Branża szykuje się na rewolucję

Odbiór wypoczynku w kabinie ma chronić kierowców przed zakażeniem. Ponadto w wielu krajach w okresach wysokiej zachorowalności miejsca noclegowe wzdłuż autostrad były zamknięte, a wprowadzane obowiązkowe kwarantanny utrudniały pracę kierowcom.

Czytaj więcej w: Więcej płatnych dróg?

Koordynacja działań państw w związku z pandemią Covid-19 oraz znaczenie transportu dla rozwoju gospodarczego w czasie wychodzenia z kryzysu było omawiane na spotkaniu ministrów ds. transportu państw członkowskich UE i unijnej komisarz ds. transportu, Adiny Vălean, zorganizowanej przez prezydencję niemiecką w Radzie UE 8 października. W spotkaniu uczestniczyli minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Czytaj więcej w: Na Białoruś nie wwieziesz nawet czekoladek

Ministrowie poparli przygotowanie przez Komisję Europejską planu awaryjnego dla transportu towarowego, uznając za warte rozważenia opracowanie także podobnego planu dla transportu pasażerskiego.

W kontekście prac nad planem awaryjnym minister Adamczyk zaapelował do Komisji Europejskiej, aby dokonała przeglądu obowiązujących aktów prawnych, w tym Pakietu Mobilności I, ponieważ szereg wymogów w nim określonych może znacząco utrudnić efektywne funkcjonowanie transportu drogowego w sytuacji kryzysowej. – Niektóre rozwiązania Pakietu Mobilności I nie sprawdzą się w sytuacjach kryzysowych, a wręcz mogą zaszkodzić europejskiemu transportowi w czasie kryzysu – zauważył minister Andrzej Adamczyk.

Na wypadek drugiej fali pandemii Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego IRU proponuje Komisji Europejskiej zniesienie na czas pandemii obowiązku powrotu kierowcy do miejsca zamieszkania lub bazy firmy oraz zawieszenie zakazu odbioru odpoczynków w kabinie, informuje Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych.

Czytaj więcej w: Pandemia kosztowała przewoźników drogowych ponad 550 mld euro

Pozostało 82% artykułu
Ludzie i firmy
Etyka i zysk: jak odpowiedzialny biznes staje się nieodłączną częścią nowoczesnej strategii przedsiębiorstw
Ludzie i firmy
Efektywna sprzedaż wielokanałowa potrzebuje wsparcia profesjonalistów
Ludzie i firmy
Ponad 25 000 punktów DPD Pickup – DPD Polska tworzy największą sieć out-of-home w Polsce
Ludzie i firmy
Kto zostanie Człowiekiem Roku branży TSL?
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Ludzie i firmy
Rzeczpospolita nagrodziła wyróżniające się firmy branży TSL
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką