Pod koniec maja terminal kontenerowy DCT Gdańsk przeładował aż 21 371 TEU (kontenerów 20-stopowych) na jednym statku. – Oznacza to, że poprzedni rekord z września 2019 roku pobiliśmy o ponad 1 000 TEU! Ten historyczny wynik odnotowaliśmy na pokładzie jednostki Marstal Maersk – poinformował rzecznik DCT Marcin Kamola.
Przyznaje, że miesiąc był dobry, ale nie odbiegał od normy. – Rekord mieliśmy w marcu 2022 roku, gdy udało nam się obsłużyć aż 206 tysięcy TEU. Jest to kolejny wynik utwierdzający naszą pozycję jako największego terminala kontenerowego na Morzu Bałtyckim – podkreśla Kamola.
Średnio terminal przeładowuje miesięcznie 174 tys. TEU. Utrzymanie poziomu przeładunków po wprowadzeniu sankcji na Rosję rzecznik terminala tłumaczy zastępowaniem rosyjskich ładunków przeznaczonymi dla innych krajów. Europejskie linie kontenerowe odmówiły obsługi Rosji i do jej portów pływają tylko chińskie jednostki.
Czytaj więcej
Ruszą inwestycje czekające na fundusze KPO. Pomostowe finasowanie zapewni PFR. Rząd wesprze także samorządy w finasowaniu podłączenia działek inwestycyjnych.
Natomiast nadal ożywiony jest rynek przewozów morskich, także drobnicowych. – Drobnica kontenerowa miewa się dobrze. Załadowcy mają do dyspozycji kilka konkurujących ze sobą, rozwijających się serwisów, oferowanych zarówno przez globalnych, regionalnych, jak i krajowych spedytorów – ocenia przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Marek Tarczyński.