Nowe regulacje transportu są bardzo ważne. Musimy pomagać klientom spełniać obowiązujące regulacje prawne i prowadzić biznes możliwie bezproblemowo. Przykładem może być chociażby e-TOLL w Polsce. Wraz z jego uruchomieniem zapewniliśmy klientom integrację naszych urządzeń z nowym systemem, dzięki czemu nie musieli inwestować w żadne dodatkowe jednostki pokładowe i mogli sprawnie przełączyć się na nowe rozwiązanie. Transport podlega różnym regulacjom, w tym dotyczącym czasu pracy kierowców i pobytu w różnych krajach. Właściciel oraz spedytor zainteresowani są także tym, jak do pełna załadować ciężarówkę czy też jaka powierzchnia jest wolna do załadunku. W rezultacie musimy patrzeć na cały ciąg wartości, nie tylko na sam pojazd. To pokazuje, że rynek potrzebuje wzbogaconych danych, odpowiednio przetworzonych i łatwych w zrozumieniu.
Czy 5G zmieni rynek, na którym działa firma?
Nie potrzebujemy 5G, dla nas ta technologia nie ma specjalnego znaczenia. Może być ważna dla świadczenia usług np. z zakresu telematyki wideo. Kamery będą coraz bardziej popularne i już widzimy rosnące zapotrzebowanie na narzędzia zapewniające bezpieczeństwo kierowców i ich ochronę w razie stłuczki lub wypadku. WEBFLEET Video dostarczy dowodów, które ochronią kierowcę przed nieuczciwymi roszczeniami i pomogą firmie uniknąć długotrwałego postępowania wyjaśniającego, obalając nieuprawnione roszczenia dotyczące szkód lub obrażeń. W rezultacie zapewnią flotom tańsze polisy ubezpieczeniowe. Nie wspominając już o kosztach przestojów, kar i usuwania szkód.
Jaka technologia zapowiada przełom?
Największą zmianę w naszej branży przyniosą elektryczne samochody akumulatorowe. W przypadku tych pojazdów planowanie trasy musi być bardzo precyzyjne i jesteśmy przygotowani do oferowania takich usług. Już teraz zapewniamy monitoring naładowania baterii, status ładowania, ocenę zasięgu, zużycie energii i emisji CO2. Pokazujemy lokalizacje punktów ładowania i w drugim kroku chcielibyśmy również podać informacje, czy wybrana przez kierowcę ładowarka jest właśnie zajęta. Oferujemy także optymalizację ładowania, m.in. unikając zbyt częstego szybkiego ładowania. W przypadku floty elektrycznej zmieniają się parametry planowania tras, gdzie trzeba uwzględniać bardzo ważne kryterium stanu baterii i poziomu jej naładowania.