Trik polega na uruchomieniu przewozów kontenerów na trasie z Szanghaju do Europy wykorzystujących biopaliwo, co pozwala skompensować emisje na innych trasach. Kuehne+Nagel zakupił biopaliwo nowej generacji produkowane z odpadów, w celu zmniejszenia emisji CO2e. Jego ilość pozwala na transport 40 000 TEU bez emisji dwutlenku węgla. Jest za to wyraźnie droższe od ciężkiego oleju spalanego w okrętowych dieslach. Spedytor nie jest pewny czy znajdzie chętnych na wyższe koszty. Kuehne+Nagel zlecił w 2021 roku przewóz 4,6 mln TEU.
Czytaj więcej
Pod naciskiem społecznym rząd zmodyfikował przepisy Polskiego Ładu. Reforma „Niskie Podatki” obowiązuje o 1 lipca 2022 roku.
Wybrane przez Kuehne+Nagel biopaliwa nowej generacji spełniają unijną regulację Renewable Energy Directive (RED II). Spedytor przydziela w pełni identyfikowalne kontyngenty biopaliw do ładunku klientów.
Po biopaliwa sięgnął także Hapag-Lloyd, który przetransportuje statkami 18 tys. TEU Deutsche Post DHL Group.
W 2019 roku grupa holenderskich korporacji, w tym FrieslandCampina, Heineken, Philips, DSM, Shell i Unilever (wszystkie są członkami Holenderskiej Koalicji Zrównoważonego Rozwoju DSGC), przetransportowały z Rotterdamu do Szanghaju i z powrotem na pokładzie kontenerowca A.P. Mollerem – Maersk pojemniki. Statek napędzany był 20-procentową mieszanką biopaliw drugiej generacji.