Magazynowy boom w Polsce dotyczy także mroźni. Pago, liderowi tego rynku mającemu obiekty na 190 tys. miejsc paletowych, wyrasta konkurent w postaci Frigo Logistics. Spółka jest w trakcie wartej 200 mln zł rozbudowy. Po jej zakończeniu w 2025 roku pojemność magazynów wzrośnie z 45 tys. do 75 tys. miejsc paletowych. Magazyny Frigo dziennie wydają 2600 palet, a przeciętnie paleta przebywa w magazynie 2 tygodnie.
Zarówno Pago jak i Frigo Logistics oferują dystrybucję mrożonych produktów spożywczych. Frigo obsługuje na wyłączność siedem sieci handlowych działających na polskim rynku oraz grupę około osiemdziesięciu producentów oferujących artykuły spożywcze. Operator dostarcza produkty wymagające kontrolowanych temperatur do ponad 4,5 tys. punktów w całej Polsce. W centrach dystrybucyjnych Frigo Logistics temperatura jest utrzymywana na poziomie do -22 st. C.
Czytaj więcej
Bruksela zaostrza wymogi raportowania działań ochrony środowiska i społecznych. Nowa dyrektywa zacznie obowiązywać za niecałe 2 lata.
Frigo Logistics posiada dziesięć lokalizacji: w Żninie, Błoniu koło Warszawy, Radomsku, Czeladzi, Żdżarach koło Szczecina, Lublinie oraz (po przejęciu firmy transportowej Armir) w Obornikach Wielkopolskich, Wrocławiu, Mysłowicach i Nowym Dworze Mazowieckim.
Największy magazyn Frigo, na 21 tys. palet znajduje się w Radomsku i dziennie przyjmuje i wydaje łącznie 1800 do 2400 palet, przy zatrudnieniu na 3 zmiany 160 osób, z czego w sezonie do 60 proc. stanowią Ukraińcy.