Pierwsze 10 dni stycznia zakończyło się blisko 30-procentowym spadkiem rejestracji samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony, do 249 samochodów, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Wzrosły jednak dzienne rejestracje z 58,8 do 62,3 auta.
Grudzień zakończył się 45-procentowym wzrostem rejestracji samochodów ciężarowych o dmc powyżej 6 ton, a w całym 2020 roku rejestracje sięgnęły 20,3 tys. pojazdów, o ponad 27 proc. mniej niż w 2019 roku.
Po bardzo dobrych czterech ostatnich miesiącach 2020 roku importerzy ciężarówek przygotowują się na dalsze wzrosty. Wskazują, że przy flocie ponad ćwierć mln ciężarówek, naturalny stopień wymiany powinien oznaczać rejestrację każdego roku 25 tys. samochodów ciężarowych. Wilhelm Rożewski Volvo Trucks Polska szacuje wzrost rynku o ok. 20% względem 2020. – Oznacza to, że 25 tys. rynek raczej jednak nie przebije – uważa Rożewski.
Także lider polskiego rynku, DAF, spodziewa się dobrego roku. Dyrektor marketingu w DAF trucks Polska Zbigniew Kołodziejek uchylił się od podania liczby zamówionych aut. – Mogę jedynie powiedzieć, że mamy bardzo dobry portfel zamówień, z mocnym naciskiem na „bardzo” – zaznaczył Kołodziejek.
Czytaj więcej w: W 2020 roku korki na ulicach zniknęły tylko na chwilę