Firmy logistyczne borykają się z trudnościami z dostawą kontenerów kolejowych i morskich w regionie zachodnim (Niemcy, Belgia, Holandia) – przyznaje kierownik działu kolejowego dla regionów UE i Chin w AsstrA-Associated Traffic Vladyslav Martin.
Lipcowe powodzie w Belgii zmyły 10 km torów. Fot. Infrabel
W Niemczech odbudowa zniszczonych torów kolejowych i nawierzchni drogowych najprawdopodobniej będzie kosztowała ponad 2 mld euro. Całkowita długość torów dotkniętych żywiołami wynosiła ponad 600 km. W Holandii koszty naprawy oszacowano na 500 tys. euro.
Czytaj więcej w: Ręczne sterowanie dostawami do Holandii i Niemiec
Powódź doprowadziła do utrudnień w ruchu na 45% belgijskiej sieci kolejowej. Powódź zerwała m.in. most i 6 km przyległych torów. Łącznie odbudowa obejmie 10 km torowisk przy koszcie 30-50 mln euro. Belgijski zarządca infrastruktury Infrabel podał, że usunął już większość uszkodzeń po lipcowych ulewach. Do końca sierpnia ponownie otworzy ruch na odcinkach Spa-Liege i Verniers-Liege.