Program Wzmocnienia Krajowej Sieci Drogowej do 2030 roku będzie kosztował 63,6 mld zł, w tym 29,15 mld zł pochłonie utrzymanie dróg i remonty, zaś na inwestycje trafi reszta funduszy. Od 2011 roku GDDKiA wydała na remonty i utrzymanie dróg krajowych 23,7 mld zł, z czego ponad 18 mld zł przypada na 280 kompleksowych przebudów. Roczne kwoty wzrosły z 2-3 mld zł na początku przebudów do 5 mld zł obecnie. Pod koniec trzeciej dekady wieku wydatki sięgną 8-9 mld zł rocznie.
Główne cele
Program zakłada przebudowę 2500 km dróg krajowych i doprowadzenie do 60-procentowego udziału dróg krajowych dostosowanych do nacisku 11,5 t/oś w sieci drogowej zarządzanej przez GDDKiA.
Czytaj więcej w: ITD domaga się bezpiecznych miejsc do kontroli
Wśród planowanych do realizacji zadań związanych z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś odcinków dróg najbardziej uczęszczanych i zdegradowanych należy wymienić:
DK 46 na odc. Nysa – Pakosławice (lata realizacji prac przygotowawczych 2018 – 2022, lata realizacji robót budowlanych 2022 – 2024),