8 stycznia na stację Hrubieszów PKP LHS wjechał najdłuższy i najcięższy w Polsce pociąg. Skład miał 924 m długości, masę brutto 5883 tony i w 66 wagonach przewiózł z Ukrainy rudę żelaza. Do tej pory najcięższy pociąg w Polsce przejechał w kwietniu 2020 roku z Tarnowskich Gór do Łodzi. W barwach Freightliner przewiózł 4020 ton kruszywa, a masa brutto pociągu sięgnęła 5167 ton.
Także PKP Cargo pobiło rekord, ale tym razem przewoźnik poprowadził najcięższy w Polsce pociąg intermodalny. Skład załadowany 90 TEU wyruszył 5 marca 2021 roku z Euroterminalu Sławków i po trzech dniach dotarł do DCT Gdańsk. Masa ładunku przekroczyła 3,3 tys. ton, gdy pociągi intermodalne zazwyczaj osiągają masę niecałych 2 tys. ton.
Transport ze Sławkowa do Gdańska przygotowały i wykonały spółki PKP Cargo oraz PKP Connect na zlecenie Moller-Maersk. Przewoźnik musiał uzyskać zgodę PKP PLK na przejazd niektórymi odcinkami. PKP Cargo ocenia, że ten skład o rekordowej masie zużył o 5-9 proc. mniej energii niż w przypadku typowych nadań.