Port Gdańsk sprzedaje największego operatora w Porcie Wewnętrznym

Panorama Portu w Gdańsku, maj/czerwiec 2020, fot: Kacper Kowalski / aeromedia.pl

To już kolejne podejście do sprzedaży całości spółki Port Gdański Eksploatacja.

Kupujący ma zapewnić jak najlepsze wykorzystanie powierzchni portu inwestując w rozwój narzędzi przeładunkowych oraz pakiet usług socjalnych dla załogi. PGE zarządza na blisko 90 ha portu i jest największym operatorem w Porcie Wewnętrznym. – Zdecydowaliśmy się znaleźć inwestora dla tej spółki, ponieważ jako Zarząd Portu nie chcemy stanowić konkurencji wobec naszych klientów, posiadając w swoim portfelu spółkę świadczącą usługi przeładunkowe – tłumaczy prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke.

Czytaj więcej w: Turcja buduje własny „Jedwabny szlak”

PGE to największy uniwersalny operator przeładunkowy, działający na nabrzeżach wewnętrznej części Portu Gdańsk i czwarty pod względem przeładunków operator na całym obszarze portu. Spółka świadczy usługi przeładunku i składowania towarów w obrocie międzynarodowym.

Na podstawie wieloletniej umowy dzierżawy i umów operatorskich z ZMPG, PGE dokonuje przeładunków na nabrzeżach zlokalizowanych po obu stronach Martwej Wisły: Nabrzeżu Wiślanym (12,1 ha), Nabrzeżu Szczecińskim (8,2 ha), nabrzeżach Basenu Górniczego (68,9 ha). W ramach działalności operatorskiej, spółka funkcjonuje także na Nabrzeżu WOC I i WOC II (14,2 ha), oraz Nabrzeżu Oliwskim (5,9 ha).

Czytaj więcej w: Statki do Wielkiej Brytanii zabukowane do ostatniego miejsca

Greinke przypomina, że tereny, na których PGE prowadzi działalność, zostały objęte największym programem inwestycyjnym realizowanym przez ZMPG, a współfinansowanym ze środków unijnych. Inwestycje w Porcie Wewnętrznym opiewają na kwotę ok. 572 mln zł, w tym 439,8 mln zł to inwestycje dotyczące terenów PGE. Port zainwestował ponad 300 mln zł w infrastrukturę sąsiadującą z PGE.

Port Wewnętrzny odpowiada za 80 proc przeładunków całego portu i w 2020 roku wzrosły one o 15 proc.

Czytaj więcej w: Gdańsk na podium w bałtyckim rankingu

Port Gdańsk planował sprzedaż PGE blisko dekadę temu. Zgłosiła się wówczas maltańska spółka Mariner Capital Ltd., jednak Port Gdańsk odstąpił od rozmów i jak podaje prezes portu, spółka ostatnio wygrała w sądzie spór z Mariner Capital Ltd., co zamyka sprawę niedoszłego zakupu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe place składowe w Porcie Gdynia

Na powierzchni 17 ha Centrum Logistycznego powstaną nowe place składowo-manewrowe dla kontenerów i elementów ...

Paczkomaty wielkim wygranym pandemii

Firmy kurierskie rozbudowują punktu odbioru i automaty, aby doręczyć ponad 10 miliardów paczek. W ...

Kontenery z Chin ratują PKP Cargo

PKP Cargo korzysta z rosnących przewozów intermodalnych z Dalekiego Wschodu. Grupa PKP CARGO odnotowała ...

PŻB ma nowy prom

Polska Żegluga Bałtycka S.A. kupiła od Singapore Technologies Marine Ltd. dzierżawiony prom Nova Star. ...

Nowe tachografy jednak na czas

Rejestracje samochodów ciężarowych nie staną z braku nowych, inteligentnych tachografów.

TRAKO 2019 WIDEO | Konrad Tyrajski, PKP Energetyka: Chcemy przyłączać zielone źródła

Chcemy dostarczać energię niskoemisyjną. Dlaczego? Bo kolej powinna być nie tylko elektryczna, ale i ...