Główny Inspektor Sanitarny informuje, że od 31 grudnia 2019 roku do 25 lutego 2020 roku odnotowano 80 134 potwierdzone przypadki COVID-19, w tym 2 698 zgonów (3,4 proc.). Z tej liczny zgłoszono z Chin 2663 zgonów, Hongkongu 2, Iranu 12, Korei Południowej 8, pokładu międzynarodowego przewoźnika (Japonia) 3, Włoch 6, Tajwanu 1, Filipin 1, Japonii 1 i Francji 1.
GIS nie zaleca podróżowania do Chin oraz Korei Południowej, Włoch (w szczególności do regionu Lombardia, Wenecja Euganejska, Piemont, Emilia Romania), Iranu, Japonii, Tajlandii, Wietnamu, Singapuru i Tajwanu.
Oczekiwany boom w transporcie z Chin
W oczywisty sposób chińska epidemia wpłynęła na transport. LOT zawiesił połączenia z Chinami do odwołania, do Gdańskiego terminala kontenerowego DCT armatorzy odwołali dwa połączenia, nie kursuje większość pociągów kontenerowych łączących Chiny z Europą. Na dodatek mnożą się przypadki koronawirusa w północnych Włoszech.
Czytaj więcej w: Do kwietnia utrudniania w transporcie z Chin
Skutki epidemii nie są jeszcze jasne, ale ponieważ znaczna część chińskich przedsiębiorstw jest zamknięta do końca lutego, po ich ponownym otwarciu można spodziewać się boomu w eksporcie. – Spodziewamy się znacznego wzrostu wolumenu, gdy unormuje się sytuacja z funkcjonowaniem fabryk, a towary wyprodukowane ze znacznym opóźnieniem staną się pilnie potrzebne – stwierdza Seafreight Branch Manager, Raben Logistics Polska, Grupa Raben Janusz Witanowski.