Szef KAS podpisał 14 lutego 2022 roku pierwszą umowę z dostawcą EETS w Polsce, firmą Telepass S.p.A. Drugą umowę podpisał 7 lipca z Toll4Europe GmbH. KAS informuje, że trwają procedury akredytacyjne ww. dostawców, a usługa EETS zostanie uruchomiona po ich zakończeniu.
Czytaj więcej
Po pandemicznym 2020 roku, kolejny przyniósł zdecydowane odbicie, wzrosły przychody i zatrudnienie.
KAS dodaje, że zainteresowanie świadczeniem usługi EETS w systemie e-TOLL wyraziło łącznie 7 dostawców. KAS przypuszczał, że urządzenia Telepass zostaną dopuszczone do użytku w połowie br.
Europejska Usługa Opłaty Elektronicznej (ang. European Electronic Toll Service, EETS) to określona unijną dyrektywą z 2004 roku usługa umożliwiająca opłacenie przejazdu w państwach Unii Europejskiej posiadających elektroniczne systemy poboru opłat. Kierowca decydujący się na usługę EETS zawiera umowę z jednym wybranym przez siebie dostawcą EETS, korzysta tylko z jednego urządzenia pokładowego (tzw. OBU, które obsługuje wszystkie technologie: DSRC, GNSS, GSM-GPRS i ANPR), posiada jedno konto użytkownika oraz otrzymuje jedną fakturę za wszystkie przejazdy.
EETS oferowane jest od trzech lat, wdrożone zostało w: Austrii, Belgii, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Portugalii. W 2021 roku do tej listy doszła Szwajcaria, w tym dojdą Polska, Czechy, Słowacja i Słowenia.