Całość zamówienia zostanie zrealizowana do końca tego roku. Ze statystyk GITD wynika, że stan techniczny odpowiada za 6-7 proc. naruszeń. W pierwszych siedmiu miesiącach roku było to 6 proc. na 143 tys. kontroli. Na przewoźników zagranicznych przypadło 55 proc. nieprawidłowości.
Podczas tegorocznych kontroli inspektorzy wykryli najwięcej nieprawidłowości w układach hamulcowych, oświetleniu i wyposażeniu elektrycznym, osiach, kołach i zawieszeniu i emisji spalin oraz wyciekach paliwa. Na 537 pojazdów wytypowanych do badania na stacji diagnostycznej, w 30 proc. przypadków inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne.
Czytaj więcej
Rozbudowana infrastruktura terminali granicznych oraz usprawnienia w odprawach pozwolą w przyszłym roku na dalsze zwiększenie płynności ruchu samochodowego przez polsko-ukraińską granicę.
Mobilne urządzenie pozwalają na przeprowadzenie na drodze kontroli w stopniu porównywalnym do badania na stacjonarnej stacji diagnostycznej. Przewoźna stacja umożliwia sprawdzenie układu kierowniczego, hamulcowego, stanu zawieszenia, a także rozpoznanie błędów i usterek w większości pojazdów ciężarowych oraz autobusów.
Mobilne Jednostki Diagnostyczne wspierają już inspektorów z woj. mazowieckiego, podkarpackiego, wielkopolskiego, opolskiego i małopolskiego. Kolejne trafią w najbliższych dniach do inspektorów ze Szczecina, Olsztyna i Lublina.