Rejestracje samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony były o niemal 14 proc. mniejsze niż rok wcześniej i wyniosły 2141 sztuk, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Spadek rejestracji samochodów ciężarowych utrzymuje się do września. Grudniowy wynik był gorszy o 12,8 proc. od zanotowanego w 2022 roku oraz przyniósł niemal 24-procentowy spadek rejestracji nowych ciągników siodłowych. Ten segment odpowiada za trzy czwarte rejestracji. W styczniu br. rejestracje ciągników były o 10,6 proc. mniejsze od ubiegłorocznych.
Sypią się rabaty
Analizująca ceny aut używanych firma Autovista24 wskazuje, że spadek wartości cen ciężarówek przyspieszył pod koniec 2023 roku i osiągnął bardzo wysokie poziomy w segmencie średnim i ciężkim, niezależnie od typu nadwozia. Największe rabaty dotyczyły pojazdów do pięciu lat i sięgały 10-15 proc. kwartalnie.
Czytaj więcej
Utrzymuje się popyt na kolejowe przewozy towarowe, PKP Cargo nadal traci rynek, ale pierwsza trójka pozostaje bez zmian.
Autovista24 zaznacza, że największe rabaty można zaobserwować na rynku ciągników siodłowych. Stanowią one największą część rynku i najbardziej odczuwają skutki pogorszenia koniunktury w Europie. Ogromne spadki wartości trwają od trzeciego kwartału 2023 roku.