Senacka Komisja Infrastruktury przychyliła się do propozycji sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury Rafała Webera i wprowadziła proponowane przez niego zmiany do nowelizowanej ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw.
Komisja zmodyfikowała przepisy dotyczące bazy, która musi pomieścić jedną trzecią floty, a nie połowę jak było w pierwotnym zapisie.
W ustawie o czasie pracy pojawił się zapis mówiący wprost, że za czas dyżuru kierowcy przysługuje połowa wynagrodzenia. Senatorowie utrzymali dotychczasowe zasady ewidencjonowania czasu pracy dla pracowników objętych zadaniowym czasem pracy.
O takie zmiany apelowały organizacje przewoźników. – Dobrze się stało, że senatorowie pozytywnie odnieśli się do naszych próśb, bo to były ostatnie sekundy, które umożliwiły nam wprowadzenie nielicznych poprawek do przełomowego dla naszej branży aktu prawnego. W ten sposób pokazali innym parlamentarzystom jak należy rozumieć interes gospodarczy naszego państwa i polskich przedsiębiorców – podkreśla prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Jan Buczek.
Także Związek Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” oceniam pozytywnie poprawki przyjęte na posiedzeniu senackiej Komisji Infrastruktury. – Realizują one ostatnie z kompromisowych postulatów zgłoszonych do projektu ustawy przez organizacje zrzeszające przedsiębiorców branży transportu drogowego. Oczywiście jak każdy kompromis nie zadowolą wszystkich przewoźników. Niemniej wraz z poprawkami wprowadzonych przez kierownictwo Ministerstwa Infrastruktury jeszcze w listopadzie ubiegłego roku pozwolą zapobiec katastrofie, jaka niewątpliwie miałaby miejsce w lutym br. ze względu na skumulowane skutki Pakietu Mobilności i rozwiązań jakie zaproponowano w pierwotnej wersji projektu – zaznacza prezes TLP Maciej Wroński.