Wprowadzone wieczorem 12 stycznia przez Senat zmiany do nowelizacji spowodowały, że ustawy trafią powtórnie do Sejmowej Komisji Infrastruktury, a następnie pod głosowanie na posiedzeniu plenarnym. – Liczyliśmy, że Sejm przegłosuje kluczowe dla branży transportu drogowego ustawy 13 stycznia. Przedsiębiorcom zostało mało czasu na dostosowanie się do nowych wymogów – uważa dyrektor Departamentu Transportu Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Piotr Mikiel.
Senat uchwalił zmiany w przepisach transportowych, wprowadzając istotne dla branży poprawki w rządowym projekcie. Związek Pracodawców Transport Logistyka Polska przypomina, że wszystkie one były rekomendowane przez Senacką Komisję Infrastruktury, w tym m.in.:
- zmiana wymaganej liczby miejsc parkingowych w bazie eksploatacyjnej z 1/2 na 1/3 liczby pojazdów zgłoszonych do organu wydającego licencję/zezwolenia,
- usunięcie z ustawy propozycji podwyższenia stawek około 80 kar za naruszenia zasad i warunków przewozu drogowego, nakładanych głównie na przedsiębiorców,
- przywrócenie zasady, że w stosunku do pracowników objętych zadaniowym czasem pracy oraz pracowników otrzymujących ryczałt za godziny nadliczbowe lub ryczałt za porę nocną, nie ewidencjonuje się godzin pracy,