Z badania PKO Leasing wynika, że 95% przewoźników spodziewa się wzrostu kosztów funkcjonowania po wejściu w życie wszystkich zapisów Pakietu Mobilności. – Spowodują wzrost kosztów działalności firm transportowych bez znaczących socjalnych korzyści dla kierowców, a takie były pierwotne założenia Pakietu – ocenia prezes Adampol Krzysztof Dakowicz.
Czytaj więcej w: Przewozy przez Kanał La Manche nadal niedrożne
Wskazuje, że dodatkowo regulacje negatywnie wpłyną na środowisko – zwiększona zostanie emisja CO2 (powroty ciężarówek do kraju rejestracji, ograniczenia przy kabotażu).
Przedsiębiorcy krytykują przepisy. – Pakiet Mobilności to nieprzemyślana decyzja ludzi zza biurka oderwanych od rzeczywistości. Skutki wprowadzenia Pakietu odczują wszyscy mieszkańcy Unii. Pakiet spowoduje znaczący wzrost kosztów funkcjonowania firm – ostrzega dyrektor Demotrans Spedycja Transport Andrzej Błach.
Przyznaje, że pandemia sprawiła, że wprowadzone w sierpniu ub.r. pierwsze zapisy Pakietu Mobilności nie są rygorystycznie egzekwowane. – Jednak pakiet w znaczący sposób utrudni funkcjonowanie firm transportowych, w szczególności tych, które specjalizują się w przerzutach, czyli przewozach pomiędzy krajami trzecimi – zaznacza Błach.