Na trzecim miejscu pojawi się powiększone DSV o łącznych przychodach 21,7 mld dol. Większe są tylko DHL Logistics z przychodami 32,4 mld dol. oraz Kuehne + Nagel z obrotami 25,4 mld euro. Na czwarte miejsce spadł DB Schenker (19,4 mld euro), a pierwszą piątkę zamyka Nippon Express (18,5 mld dol.).
Czytaj więcej w: Dzięki czarterom Dachser nie ucierpiał w pandemii
Powiększony DSV ma 4-5 proc. globalnego logistycznego rynku, zaś pierwsza dwudziestka największych koncernów logistycznych kontroluje 30-40 proc. rynku. Transakcja, warta ponad 4 mld dol. (wyłącznie wymiana akcji, bez gotówki) będzie zamknięta w trzecim kwartale roku.
Połączona firma będzie posiadała własne oddziały w ponad 90 krajach, z ponad 2,8 mln TEU i przeszło 1,6 mln ton frachtu lotniczego. Łączna liczba pracowników przekroczy 70 tys.
Panalpina planowała w 2019 roku połączenie z Agility, jednak ostatecznie kupił ją DSV.