Nagrody „Rzeczpospolita” TSL Award rozdane!

W poniedziałek podczas I Spotkania Liderów Branży TSL „Rzeczpospolita” nagrodziła wyróżniające się firmy branży transportowo-spedycyjno-logistycznej.

Publikacja: 29.07.2019 22:38

Nagrody „Rzeczpospolita” TSL Award rozdane!

Foto: Laureaci nagród Rzeczpospolita TSL Award

Zanim jednak firmy odebrały nagrody, odbyła się dyskusja na temat wyzwań branży. Jedna z niepokojących inicjatyw Komisji Europejskich jest Pakiet Mobilności. Poseł do Parlamentu Europejskiego Bogusław Liberadzki ocenił, że w kwestii delegowania nie jest tak źle, jak się zapowiadało, ale nadal jest sporo do zrobienia. – Uzyskaliśmy znaczący postęp, to znaczy nie jest tak źle jak się zapowiadało, ale wciąż liczymy na to, że kierowca nie będzie pracownikiem oddelegowanym, po drugie, że będzie większa swoboda jeżeli chodzi o wykorzystanie jazdy powrotnej, no i wreszcie po trzecie, że będą jednolite reguły w stosunku do każdego kierowcy, każdego pojazdu, w każdej części Unii Europejskiej – podkreślił Liberadzki.

""

Prof. Bogusław Liberadzki (z prawej) i Robert Przybylski, redaktor logistyka.rp.pl / fot. Stefan Mleczek

logistyka.rp.pl

Na brak rąk do pracy zwrócił uwagę dyrektor zarządzający Panattoni Europe Marek Dobrzycki. Szczególnie chłonny jest sektor e-handlu, który rozwija się w tempie 20-30 proc. rocznie. – Firmy radzą sobie z brakiem pracowników w różnoraki sposób, przede wszystkim inwestując w automatykę – przyznał dyrektor Panattoni.

""

Debata „Aktualne wyzwania branży logistycznej” fot. Stefan Mleczek

logistyka.rp.pl

Transport samochodowy cierpi na brak kierowców i za ich kształcenie zabrały się nawet firmy dostarczające tabor. Wieloletni program „Profesjonalni kierowcy” zorganizowały Volvo Trucks i Renault Trucks we współpracy z firmami Continental, Wielton, ERGO Hestia i MJM. – Przedsiębiorcy transportowi bardzo często wspominali o braku kierowców i postanowiliśmy w miarę naszych możliwości pomóc im rozwiązać ten problem – wyjaśnił menedżer ds. produktu i wynajmu Piotr Werner, Volvo Group Trucks. Przez 3 lata w programie wzięło udział osiemset osób, z których połowa pozostała z w zawodzie.

""

Jak można złagodzić problem deficytu kierowców opowiada Piotr Werner z Volvo Group Trucks w rozmowie z Marcinem Piaseckim z „Rzeczpospolitej” / fot. Stefan Mleczek

logistyka.rp.pl

Podczas objętego honorowym patronatem Ministerstwa Infrastruktury oraz patronatem Polskiej Izby Spedycji i Logistyki I Spotkaniu Liderów Branży TSL, członek zarządu spółki Gremi Media, wydawcy dziennika Rzeczpospolita, Jarosław Machocki wręczył nagrody dla branży transportowo-spedycyjno-logistycznej. W kategorii największe przychody ogółem nagrodę otrzymała Poczta Polska, z przychodami w wysokości 6,8 mld zł. Nagrodę odebrał wiceprezes Andrzej Bodziony, który podkreślił, że Poczta Polska inwestuje w logistykę, a jako przykład podał uruchomienie w lutym tego roku  europejskich przesyłek drobnicowych.

""

Paweł Trębicki, dyrektor generalny Raben Transport, członek zarządu Grupy Raben z nagrodą za największe przychody w logistyce kontraktowej / fot. Stefan Mleczek

logistyka.rp.pl

W kategorii największe przychody w logistyce kontraktowej nagroda trafiła do Grupy Raben, która zamknęła ubiegły rok przychodami sięgającymi 2,5 mld zł. Największą dynamiką wzrostu przychodów ogółem mogła pochwalić się firma Enpire Transport (93,7 proc.) i do niej trafiła nagroda w tej kategorii. Największą dynamiką wzrostu przychodów w przewozach drogowych zanotowała spółka Natanek Nova (59,6 proc.), w kolejowych PKP Cargo (10,7 proc.), lotniczych (cargo) M&M Millitzer&Munch (38 proc.) a intermodalnych ATC Cargo (17,4 proc.).

""

Laureaci nagród Rzeczpospolita TSL Award / fot. Stefan Mleczek

logistyka.rp.pl

Kapituła postanowiła także nagrodzić firmy sięgające po najbardziej innowacyjne rozwiązania. W tej kategorii trzy równorzędne nagrody odebrali przedstawiciele następujących firm: Enterprise Logistics za pionierskie użycie długich zestawów, EPO Trans za zakup 30 ciągników na ciekły gaz ziemny i ZET Transport za rozwój własnego oprogramowania klasy ERP.

CZYTAJ TAKŻE: „Rzeczpospolita” nagradza firmy logistyczne

Kapituła wyróżniła także przedsiębiorstwa z sukcesem dywersyfikujące portfolio usług i produktów. Równorzędne nagrody otrzymały: Adampol za wyjątkowo szeroki jak na firmę z polskim do niedawna kapitałem geograficzny zakres działania, No Limit za zbudowanie regionalnej sieci działania i obsługę e-handlu i Rohlig Suus za szeroką ofertę: od logistyki kontraktowej po krajową sieć drobnicową i obsługę e-handlu. Nagrody otrzymały także firmy mające najlepsze praktyki CSR: Jas-FBG za społeczne podejście do prowadzenia przedsiębiorstwa, Raben za akcję sadzenia drzew i popularyzację e-faktury oraz ESA za wsparcie dla programu kształcenia młodych Top Young 100.

Uznanie znalazły również przedsiębiorstwa, które przeprowadziły najlepszą kampanię społeczną w branży: Adampol – za bezpłatną pomoc lekarską dla personelu oraz dofinansowanie firmowych posiłków, przedsiębiorstwa biorące udział w akcji w mediach społecznościowych „Dla Ciebie każdego dnia” i Volvo Group Trucks wspólnie z partnerami: Renault Trucks, Wielton, Continental, Ergo Hestia i MJM za akcję „Profesjonalni kierowcy”.

""

Jarosław Domin, Człowiek Roku branży TSL według „Rzeczpospolitej” / fot. Stefan Mleczek

logistyka.rp.pl

Nagrodę specjalną „Człowiek roku” otrzymał Jarosław Domin, prezes Jas-FBG. Prowadzona prze niego spółka stała się jednym z największych prywatnych operatorów logistycznych z rodzimym kapitałem. Zarządzana przez niego spółka zaczynała jako agencja celna, stopniowo poszerzając zakres usług. – Budowaliśmy przez dłuższy czas dział transportu w naszej firmie, jest to potrzebne dla stworzenia odpowiedniej sieci połączeń i do spełnienia wszystkich wymagań jakie stawiają nasi klienci – podkreślił nagrodzony.

W skład kapituły przyznającej nagrody weszli Jan Buczek (Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych), Łukasz Chwalczuk (Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracodawców Transportu Nienormatywnego), Wojciech Paprocki (Szkoła Główna Handlowa), Robert Przybylski (Rzeczpospolita), Marek Tarczyński (Polska Izba Spedycji i Logistyki) oraz Maciej Wroński (Transport Logistyka Polska).

Zanim jednak firmy odebrały nagrody, odbyła się dyskusja na temat wyzwań branży. Jedna z niepokojących inicjatyw Komisji Europejskich jest Pakiet Mobilności. Poseł do Parlamentu Europejskiego Bogusław Liberadzki ocenił, że w kwestii delegowania nie jest tak źle, jak się zapowiadało, ale nadal jest sporo do zrobienia. – Uzyskaliśmy znaczący postęp, to znaczy nie jest tak źle jak się zapowiadało, ale wciąż liczymy na to, że kierowca nie będzie pracownikiem oddelegowanym, po drugie, że będzie większa swoboda jeżeli chodzi o wykorzystanie jazdy powrotnej, no i wreszcie po trzecie, że będą jednolite reguły w stosunku do każdego kierowcy, każdego pojazdu, w każdej części Unii Europejskiej – podkreślił Liberadzki.

Pozostało 87% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach