InPost bierze schedę po Geis

fot. AdobeStock

Firma Rafała Brzoski przejmuje klientów oraz pracowników niemieckiego operatora paczkowego, który wycofuje się z rynku. Celuje nawet w 1 tys. kurierów.

Geis Parcel, spółka z logistycznej Grupy Geis, to jeden z największych operatorów kurierskich w naszym kraju, który obsługiwała m.in. sklep internetowy Lidla. Jak w środę informowała „Rzeczpospolita”, niemiecka firma przegrała jednak ostrą walkę rynkową z konkurentami i zdecydowała się zmienić strategię. W efekcie z końcem sierpnia br. zakończy wykonywanie usług kurierskich w Polsce.

Potknięcie rywala wykorzystać chce InPost. Firma kierowana przez znanego biznesmena Rafała Brzoskę i napompowana pieniędzmi od amerykańskiego funduszu Advent to dziś jeden z liderów branży i bez wątpienia najszybciej rozwijający się operator paczkowy w naszym kraju. Spółka ma ambicję, by zdystansować pozostałych graczy, dlatego ma ambitny plan, by przejąć schedę po Geis Parcel.

CZYTAJ TAKŻE: Gra w paczki coraz trudniejsza, konkurencja jest mordercza

– Walka cenowa na rynku jest bardzo wymagająca – co pokazuje, że tylko doskonała organizacja, sprawna logistyka i wsparcie cyfrowe pozwoli przetrwać. Żałujemy, że firma Geis wycofuje się, ale rozumiemy, że prawa biznesu są nieubłagane. Nie można działać poniżej granicy opłacalności. Dlatego oferujemy pracę osobom zatrudnionym dotychczas w Geis, zarówno w charakterze kurierów, jak i w naszych sortowniach czy na szczeblach menedżerskich – mówi Rafał Brzoska.

CZYTAJ TAKŻE: Paczkomatowa wojna firm kurierskich

Jak zapewnia firma, już podpisuje umowy z dotychczasowymi klientami Geis.proponuje również zatrudnienie nawet 1 tys. pracownikom niemieckiej firmy. – Jesteśmy liderem rynku i chcemy nadal dynamicznie się rozwijać. Mamy jeszcze przestrzeń, by obsłużyć większe wolumeny przesyłek. W br. uruchomimy trzy nowe sortownie – dodaje prezes InPostu. Ale w rywalizacji rynkowej InPostowi nie odpuszcza Poczta Polska (PP). Tylko w ramach letnich rekrutacji państwowa spółka zatrudniła ponad 2 tys. osób, a wśród nich ok. 800 listonoszy. Spółka nadal poszukuje ok. 200 osób w kilku województwach.

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemcy gotowi wydać miliardy na stacje tankowania wodoru dla ciężarówek

Budowa sieci tankowania wodoru dla ciężarówek może kosztować Niemcy 9 miliardów euro rocznie. Niemiecki ...

Małym grożą bankructwa, duzi kupują samochody

Przewoźnicy ładunków stracili 125 mld euro, ale w ostatnich tygodniach zakupy taboru są na ...

TRAKO 2019, Debata "Wiodący operator logistyczny"

TRAKO 2019 | Czas wzmocnić przewozy cargo

Spółka Polskie Koleje Państwowe planuje uczynić z PKP Cargo narodowego operatora logistycznego. Prezes PKP ...

Andrzej Bittel: Kolej musi być kręgosłupem komunikacyjnym w Polsce

Jestem za tym, żeby odtwarzać linie kolejowe. Per saldo, w długiej perspektywie, to się ...

TRAKO 2019 | Nagrody „Rzeczpospolita Awards” wręczone

Podczas wieczornej gali Targów Kolejowych TRAKO redakcja „Rzeczpospolitej” i serwisu logistyka.rp.pl wręczyła nagrody wybijającym ...