Rynek zagranicznych przesyłek szybko rośnie

Polskie sklepy online zdobywają coraz więcej klientów w innych krajach, a polscy internauci coraz więcej kupują za granicą. To sprawia, że ruch transgraniczny w sektorze kurierskim rośnie w błyskawicznym tempie.

Publikacja: 06.09.2019 15:27

Rynek zagranicznych przesyłek szybko rośnie

Foto: fot. AdobeStock

Za granicą kupuje już 23 proc. polskich internautów, czyli o 7 punktów procentowych więcej niż przed rokiem – wynika z danych Gemiusa za 2018 r. Trend potwierdzają raporty firm kurierskich: dynamika wzrostu przesyłek międzynarodowych utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. – Co roku wzrasta liczba zarówno paczek eksportowych, jak i importowych. Wolumen paczek eksportowych ponad dwukrotnie przewyższa obecnie wolumen paczek importowych – mówi Michał Rząsa, kierownik działu spedycji międzynarodowej GLS Poland.

CZYTAJ TAKŻE: InPost z Empikiem ruszają z darmową dostawą

Badania pokazują, że zagranicznym partnerem numer jeden dla polskiej branży e-commerce i lokomotywą dynamicznego rozwoju segmentu przesyłek międzynarodowych są Niemcy. Nawet ponad 90 proc. Niemców kupuje w sieci przynajmniej raz w roku. Obroty handlu online rosły tam w ostatnich latach o ponad 10 proc. rocznie, a wartość tamtejszego rynku e-commerce przekroczyła w ub. r. 50 mld euro (dane Handelsverband Deutschland). – Wysyłamy do Niemiec ogromną liczbę paczek, a równocześnie cały czas obserwujemy dynamiczny wzrost wolumenu na tym kierunku. – potwierdza Michał Rząsa.

""

fot. AdobeStock

logistyka.rp.pl

Najaktywniejsi w zakupach za granicą są tzw. milenialsi. Młodzi użytkownicy są świadomi sytuacji rynkowej i cenią sobie szeroki wybór produktów. Jak wynika z raportu Barometer E-shopper, przygotowanego na zlecenie DPDgroup, aż 45 proc. z nich dokonuje zakupów na zagranicznych stronach internetowych. – To właśnie milenialsi najczęściej są tzw. nowymi nabywcami i stanowią aż 52 proc. tej grupy. To świadomi nabywcy – lubią programy lojalnościowe, cenią łatwość procesu zakupowego i bezpieczeństwo transakcji  – komentuje Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Gra w paczki coraz trudniejsza, konkurencja jest mordercza

Przedstawiciele milenialsów do załatwiania swoich codziennych zadań najczęściej wykorzystują smartfon. 62 proc. tego pokolenia robi zakupy za pośrednictwem smartfona, co jest wynikiem  o 13 p.p. wyższym niż dwa lata wcześniej. E-commerce zaś szybko odpowiada na oczekiwania milenialsów, gdyż nowe technologie oferują e-sklepom niemal nieograniczone możliwości – od tworzenia aplikacji i responsywnych stron internetowych, poprzez kreowanie i podtrzymywanie pozytywnego wizerunku online, aż po inwestowanie w kampanie reklamowe w mediach społecznościowych. Badania Kantar TNS pokazują, iż już trzy czwarte osób urodzonych w latach 80.  i 90. XX w.) kupuje w internecie. Coraz częściej u osób młodych zakupy online stają się pierwszym wyborem.

Za granicą kupuje już 23 proc. polskich internautów, czyli o 7 punktów procentowych więcej niż przed rokiem – wynika z danych Gemiusa za 2018 r. Trend potwierdzają raporty firm kurierskich: dynamika wzrostu przesyłek międzynarodowych utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. – Co roku wzrasta liczba zarówno paczek eksportowych, jak i importowych. Wolumen paczek eksportowych ponad dwukrotnie przewyższa obecnie wolumen paczek importowych – mówi Michał Rząsa, kierownik działu spedycji międzynarodowej GLS Poland.

Pozostało 80% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach