Prawdopodobnie wiąże się to ze zmniejszeniem konsumpcji. Nie przesadzałbym z tegorocznymi perspektywami rynku e-commerce – studzi oczekiwania rozwoju e-handlu prezes DPD Polska Rafał Nawłoka, jednej z największych w Polsce firm kurierskich.
Wiosenny szczyt
Wskazuje, że zamawianie przesyłek w e-sklepach jest efektem przede wszystkim dostępu do pieniędzy, a nie do Internetu. – Poczekajmy z oceną bieżącego roku na jego zakończenie. Ostatnie dwa miesiące, w których nadawany jest znaczący procent przesyłek zadecydują o całym roku. Marzec i kwiecień podniosły statystyki, ale potem nastąpił powrót do mniejszych ilości przesyłek – przyznaje prezes DPD.
Czytaj więcej w: Poczta Polska buduje cyfrowy model sieci logistycznej
W kwietniu i maju 2020 roku średnia liczba paczek nadawanych w miesiącu sięgnęła 16 mln i była o 3 mln większa niż rok wcześniej. Liczba dni, w których nadawano ponad 750 tys. paczek wyniosła 23 w kwietniu i maju 2020 roku i tylko 2 dni w analogicznych miesiącach 2019 roku. Także zwiększyła się liczba kurierów z 6,2 do 7,5 tys.
Sortownia regionalna w Rudzie Śląskiej mieści się w magazynie o powierzchni 11 tys. mkw. Fot. DPD