Od marca tego roku zauważamy znaczący wzrost liczby klientów. Od stycznia do sierpnia liczba uczestników systemu GS1 korzystających z kodów EAN wzrosła o niemal 3400 firm, czyli o 15%, z czego 48 proc. nowych uczestników Systemu GS1 w Polsce jako powód przystąpienia podaje sprzedaż w Internecie. Jest to efekt wzrostu zainteresowania kanałem e-commerce – wyjaśnia manager ds. eCommerce w GS1 Polska Magdalena Krasoń-Wałęsiak.
Czytaj więcej w: Ranking TSL 2020
Dodaje, że w czasie zamrożenia zgłaszały się do GS1 Polska platformy sprzedażowe typu marketplace (nawet lokalne) i sprzedawcy zainteresowani wejściem w kanał online. – Wcześniej po kody przychodzili przedsiębiorcy, którzy sprzedawali towary w sieciach handlowych. One wymagały kodów EAN. Od wybuchu pandemii większość klientów sprzedaje wielokanałowo, także w Internecie – tłumaczy Krasoń-Wałęsiak.
Od kwietnia do czerwca 2020 roku GS1 Polska zorganizowało 7 webinarów o sprzedaży na platformach typu marketplace takich jak Amazon, eBay czy Allegro. – Każde przyciągnęło ponad 200 uczestników. Razem ponad 1500 osób. Przedsiębiorcy nadrabiają luki w wiedzy. Są to średnie i małe przedsiębiorstwa, zmuszone przez okoliczności – dodaje rzecznika GS1 Polska Marta Szymborska.
Czytaj więcej w: Internetowa przyszłość handlu