20 tys. automatów odbioru przesyłek Poczty Polskiej

Poczta Polska udostępni klientom 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. Docelowo będzie mieć ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect w 2022 roku.

Publikacja: 13.10.2020 13:20

20 tys. automatów odbioru przesyłek Poczty Polskiej

Foto: logistyka.rp.pl

W przyszłym roku do użytku zostanie oddanych 500 tego typu urządzeń, w kolejnym roku ich liczba wzrośnie aż czterokrotnie. –  Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek – przekonuje prezes zarządu Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Czytaj więcej w: Kosztowne zwroty e-handlu

Przesyłki można odbierać w ponad 240 automatach zlokalizowanych m.in. w placówkach pocztowych czy sklepach Biedronka. Obecnie 25% przesyłek kurierskich stanowią dostawy do punktów odbioru. Poczta przewiduje, że wraz ze wzrostem na rynku e-commerce oraz rozwojem sieci punktów odbioru, w tym automatów paczkowych, w 2022 roku nawet 50% paczek dostarczanych będzie do punktów i automatów paczkowych.

Czytaj więcej w: InPost uruchomił drugą sortownię centralną

– Kurier może dostarczyć e-zakupy bezpośrednio na adres, zamawiający może także je odebrać w wybranym punkcie: placówce pocztowej, punkcie partnerskim Żabka, Orlen i Ruch lub w automacie paczkowym. Jednym z kluczowych wyróżników Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich, budującym naszą przewagę konkurencyjną, jest multikanałowość dostaw – podkreśla wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.

Czytaj więcej w: Dzięki pandemii internetowy hadel pozbył się długów

Poczta Polska planuje wraz z ekspansją automatyzacji zwiększać liczbę partnerskich punktów odbioru i nadań przesyłek. W przyszłym roku paczkę będzie można odebrać w jednym z 15 tys. punktów. W 2022 roku sieć zwiększy się do 20 tys. lokalizacji.

Nowe maszyny staną m.in. przy sklepach, galeriach handlowych, urzędach , w parafiach, spółdzielniach mieszkaniowych.

Poczta Polska udostępnia największą w kraju sieć punktów odbioru, do której należą placówki pocztowe, sklepy Żabka, kioski i saloniki prasowe Ruchu oraz wybrane stacje Orlen. W sumie to 13 tys. punktów.

W przyszłym roku do użytku zostanie oddanych 500 tego typu urządzeń, w kolejnym roku ich liczba wzrośnie aż czterokrotnie. –  Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100-120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek – przekonuje prezes zarządu Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Logistyka Kontraktowa
Rumunia, nowa ziemia obiecana
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?