Przesyłki za 2 złote

Speedmail chce zagospodarować rynek drobnych przesyłek kurierskich.

Publikacja: 18.11.2020 13:04

Przesyłki za 2 złote

Foto: Preparing parcels for shipment to customer on table

Niezależny operator pocztowy Speedmail wprowadził do oferty listopaczkę, która łączy niską cenę z monitoringiem przesyłki i potwierdzeniem doręczenia. Jej nadanie w standardzie listu zwykłego to koszt już od 2 złotych.

Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”

Według badań Gemiusa 27 proc. internautów w ogóle nie kupuje w sieci. Wynika to przede wszystkim z chęci obejrzenia produktu przed zakupem oraz przyzwyczajenia do tradycyjnych kanałów sprzedaży.

Czytaj więcej w: Zielone linie kurierów

Wśród najczęściej wymienianych przyczyn były także zbyt wysokie koszty dostawy. Ich obniżenie znalazło się na pierwszym miejscu jeśli chodzi o czynniki, które mogłyby skłonić do zakupów on-line. Wskazało tak 42 proc. badanych. Cena dostawy, która przekracza wartość zamawianego produktu, często odwodzi od zakupu.

– Produkty niskowartościowe stanowią 70 proc. naszego asortymentu. Są to głównie akcesoria GSM – etui do telefonów, szkła ochronne na ekran, kable USB i HDMI. W ich przypadku zamówienia pojedynczych sztuk są standardem. Choć koszt zakupionego u nas produktu łącznie z kosztami dostawy wychodzi korzystniej niż w tradycyjnym sklepie, zdecydowaliśmy się jeszcze go obniżyć, proponując klientom przesyłki w formie listopaczki – mówi Albert Gajda z AliCase.pl.

Czytaj więcej w: Poczta Polska z szybką ścieżką dla e-handlu

Badania polskiego e-commerce pokazują, że formą dostawy, która najlepiej motywuje do zakupów przez Internet, jest doręczenie zamówionego produktu bezpośrednio do domu lub pracy. – Przesyłka w formacie listopaczki dociera do skrzynki adresata w ciągu czterech dni, jest dużo tańsza od innych form dostawy, a dzięki jej monitorowaniu nadawca otrzymuje potwierdzenie doręczenia – tłumaczy prezes zarządu Speedmail Janusz Konopka.

Niezależny operator pocztowy Speedmail wprowadził do oferty listopaczkę, która łączy niską cenę z monitoringiem przesyłki i potwierdzeniem doręczenia. Jej nadanie w standardzie listu zwykłego to koszt już od 2 złotych.

Czytaj więcej w: Rynek dostaw KEP „poza domem”

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Jak branża TSL ma raportować ESG?
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Logistyka Kontraktowa
Potencjał międzynarodowych przesyłek kurierskich
Logistyka Kontraktowa
ESG poniżej zera
Logistyka Kontraktowa
Czy ESG zagrozi istnieniu polskich firm?
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Logistyka Kontraktowa
Redakcja dziennika Rzeczpospolita zaprasza na VI Spotkanie Liderów branży TSL
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej