Wszystko wskazuje na to, że Pakiet Mobilności uda się uchwalić do 26 listopada, czyli w terminie przewidzianym przez brukselską administrację.

Z kół zbliżonych do Komisji Europejskiej Rz dowiaduje się, że rozmowy toczą się wartko i wszystkie strony mają wolę zakończenia ich oraz przejęcia Pakietu Mobilności. Nie mamy jednak informacji czy udało się wynegocjować jak najbardziej korzystną dla polskich firm wersję zapisów.

Walka o nie jednak trwa, kilkudziesięciu posłów złożyło 11 października do Komisji pytanie, w jaki sposób proponowane przez Parlament poprawki wpłyną na funkcjonowanie rynku wewnętrznego. Posłowie wskazują, że wnioski Parlamentu nigdy nie zostały poddane ocenie. Pytają m.in. o roczny koszt paliwa zużytego na powroty samochodów do państwa członkowskiego siedziby przewoźnika, utratę dochodów i dodatkowe wydatki administracyjne ponoszone przez przedsiębiorców europejskiego sektora transportu, w jaki sposób proponowane ramy prawne wpłyną na inwestycje przedsiębiorców branży transportowej, ich zatrudnienie oraz ceny transportu. Na koniec posłowie dopytują w jaki sposób wdrożone zostaną proponowane przepisy w stosunku do państw trzecich.

22 października Komisja powinna udzielić odpowiedzi na powyższe pytania.

Polsce zależy, aby zniknął zapis o konieczności powrotu samochodu do bazy raz na cztery tygodnie i skróceniu przerwy w wykonywaniu kabotażu.

Ważny jest także termin wejścia w życie proponowanych zmian. Propozycja przewiduje połowę przyszłego roku. Dla branży, która operuje dwuletnimi kontraktami przewozowymi jest to zbyt krótki okres. Vacatio legis powinno być standardowe dla unijnych przepisów, czyli dwuletnie.

CZYTAJ TAKŻE: Kluczowa rozgrywka o pakiet mobilności

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

InPost poszerza współpracę z Kauflandem

Zarządzana przez Rafała Brzoskę firma kurierska zyska nawet 75 nowych lokalizacji pod swoje paczkomaty. ...

TRAKO 2019 | Pasażerowie wracają na kolej i domagają się nowości

Wygodne fotele, klimatyzacja, gniazdko do podłączenia laptopa lub ładowarki do telefonu. To wszystko w ...

Transportowcy boją się kryzysu

Aż o 23 proc. zmalała sprzedaż aut dostawczych i ciężarowych, która świadczy o popycie ...

Polacy paczki odbierają w automatach

Pandemia zmieniła sposób w jaki Polacy odbierają przesyłki. Dotąd dominowały dostawy za pomocą kurierów, ...

Stoi produkcja ciężarówek

Od środy 25 marca Scania zamyka fabryki w Europie. Koncern podjął decyzję z uwagi ...

Ciężarówką do Włoch bez przeszkód

Transport samochodowy wjeżdża do Włoch bez przeszkód. Kierowcy muszą zachować zasady higieny. Dla powstrzymania ...