Wszystko wskazuje na to, że Pakiet Mobilności uda się uchwalić do 26 listopada, czyli w terminie przewidzianym przez brukselską administrację.

Z kół zbliżonych do Komisji Europejskiej Rz dowiaduje się, że rozmowy toczą się wartko i wszystkie strony mają wolę zakończenia ich oraz przejęcia Pakietu Mobilności. Nie mamy jednak informacji czy udało się wynegocjować jak najbardziej korzystną dla polskich firm wersję zapisów.

Walka o nie jednak trwa, kilkudziesięciu posłów złożyło 11 października do Komisji pytanie, w jaki sposób proponowane przez Parlament poprawki wpłyną na funkcjonowanie rynku wewnętrznego. Posłowie wskazują, że wnioski Parlamentu nigdy nie zostały poddane ocenie. Pytają m.in. o roczny koszt paliwa zużytego na powroty samochodów do państwa członkowskiego siedziby przewoźnika, utratę dochodów i dodatkowe wydatki administracyjne ponoszone przez przedsiębiorców europejskiego sektora transportu, w jaki sposób proponowane ramy prawne wpłyną na inwestycje przedsiębiorców branży transportowej, ich zatrudnienie oraz ceny transportu. Na koniec posłowie dopytują w jaki sposób wdrożone zostaną proponowane przepisy w stosunku do państw trzecich.

22 października Komisja powinna udzielić odpowiedzi na powyższe pytania.

Polsce zależy, aby zniknął zapis o konieczności powrotu samochodu do bazy raz na cztery tygodnie i skróceniu przerwy w wykonywaniu kabotażu.

Ważny jest także termin wejścia w życie proponowanych zmian. Propozycja przewiduje połowę przyszłego roku. Dla branży, która operuje dwuletnimi kontraktami przewozowymi jest to zbyt krótki okres. Vacatio legis powinno być standardowe dla unijnych przepisów, czyli dwuletnie.

CZYTAJ TAKŻE: Kluczowa rozgrywka o pakiet mobilności

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bogusław Liberadzki: Będę zabiegał, żeby nie było upoważnienia do trilogu

Jednym z wyzwań, przed jakimi stoi branża TSL, jest Pakiet Mobilności. Relację ze stanu ...

Maszyny do odbioru paczek wchodzą na Łotwę

Coraz więcej firm kurierskich i operatorów pocztowych w Europie sięga po rozwiązania, które już ...

Narodowe interesy w PE

Parlament Europejski zajmie się Pakietem Mobilności najwcześniej w lipcu.   Na ocenę skutków głosowania ...

IRU tylko dla stowarzyszeń przewoźników

Członkowie IRU sprzeciwili się dopuszczenia firm logistycznych do Unii, obawiając się marginalizacji. Zgromadzenie Ogólne Członków IRU ...

Uber Freight w Polsce

Uber Freight ogłosił 24 października na konferencji HyperLOG w Łodzi rozpoczęcie działalności w Polsce. ...

Unia chce przejąć polski biznes

Podatki i składki zapłacą tam, gdzie ich pracownicy spędzają najwięcej czasu – to zamach ...