Pakiet Mobilności już za miesiąc

Wszystko wskazuje na to, że Pakiet Mobilności uda się uchwalić do 26 listopada, czyli w terminie przewidzianym przez brukselską administrację.

Publikacja: 22.10.2019 08:10

Pakiet Mobilności już za miesiąc

Foto: logistyka.rp.pl

Z kół zbliżonych do Komisji Europejskiej Rz dowiaduje się, że rozmowy toczą się wartko i wszystkie strony mają wolę zakończenia ich oraz przejęcia Pakietu Mobilności. Nie mamy jednak informacji czy udało się wynegocjować jak najbardziej korzystną dla polskich firm wersję zapisów.

Walka o nie jednak trwa, kilkudziesięciu posłów złożyło 11 października do Komisji pytanie, w jaki sposób proponowane przez Parlament poprawki wpłyną na funkcjonowanie rynku wewnętrznego. Posłowie wskazują, że wnioski Parlamentu nigdy nie zostały poddane ocenie. Pytają m.in. o roczny koszt paliwa zużytego na powroty samochodów do państwa członkowskiego siedziby przewoźnika, utratę dochodów i dodatkowe wydatki administracyjne ponoszone przez przedsiębiorców europejskiego sektora transportu, w jaki sposób proponowane ramy prawne wpłyną na inwestycje przedsiębiorców branży transportowej, ich zatrudnienie oraz ceny transportu. Na koniec posłowie dopytują w jaki sposób wdrożone zostaną proponowane przepisy w stosunku do państw trzecich.

22 października Komisja powinna udzielić odpowiedzi na powyższe pytania.

Polsce zależy, aby zniknął zapis o konieczności powrotu samochodu do bazy raz na cztery tygodnie i skróceniu przerwy w wykonywaniu kabotażu.

Ważny jest także termin wejścia w życie proponowanych zmian. Propozycja przewiduje połowę przyszłego roku. Dla branży, która operuje dwuletnimi kontraktami przewozowymi jest to zbyt krótki okres. Vacatio legis powinno być standardowe dla unijnych przepisów, czyli dwuletnie.

Z kół zbliżonych do Komisji Europejskiej Rz dowiaduje się, że rozmowy toczą się wartko i wszystkie strony mają wolę zakończenia ich oraz przejęcia Pakietu Mobilności. Nie mamy jednak informacji czy udało się wynegocjować jak najbardziej korzystną dla polskich firm wersję zapisów.

Walka o nie jednak trwa, kilkudziesięciu posłów złożyło 11 października do Komisji pytanie, w jaki sposób proponowane przez Parlament poprawki wpłyną na funkcjonowanie rynku wewnętrznego. Posłowie wskazują, że wnioski Parlamentu nigdy nie zostały poddane ocenie. Pytają m.in. o roczny koszt paliwa zużytego na powroty samochodów do państwa członkowskiego siedziby przewoźnika, utratę dochodów i dodatkowe wydatki administracyjne ponoszone przez przedsiębiorców europejskiego sektora transportu, w jaki sposób proponowane ramy prawne wpłyną na inwestycje przedsiębiorców branży transportowej, ich zatrudnienie oraz ceny transportu. Na koniec posłowie dopytują w jaki sposób wdrożone zostaną proponowane przepisy w stosunku do państw trzecich.

Legislacja
Ministerstwo Infrastruktury chce harmonogramów pracy kierowcy
Legislacja
Śmieci zalewają zachodnią Polskę
Legislacja
Nowe zasady wynagrodzeń kierowców nie do przyjęcia
Legislacja
Będą wyższe kary za przemyt imigrantów
Legislacja
Ekologiczne regulacje sparaliżują transport?