Z raportu przygotowanego przez Mondi Group i RetailX wynika, że w ostatnich 12 miesiącach nieco mniej niż jedna trzecia (32 proc.) konsumentów kupiła w Internecie używaną lub odnowioną odzież, a około jedna czwarta (24%) nabyła używane książki (druga najpopularniejsza kategoria towarów w recommerce). Coraz częściej są to rzeczy z zagranicy.
Najszybciej rosnący segment rynku
Najczęściej towary używane z segmentu mody kupują konsumenci polscy (43 proc.), w porównaniu do jednej czwartej konsumentów w Czechach. W podziale na pokolenia, odzież używaną najczęściej kupują milenialsi (36 proc.), podczas gdy wśród boomersów jest to tylko jedna na pięć osób (22 proc.).
Czytaj więcej
Dla polskich firm kraje Trójmorza są dużą szansą na rozwój. Sprawna logistyka jest niezbędna dla umocnienia się na kolejnych rynkach.
Cross-Border Commerce Europe podaje, że w 2023 roku w krajach „starej UE” wartość międzynarodowego e-handlu wyniosła 130 mld euro, w pozostałych krajach 106 mld euro, przy 32-procentowej dynamice wzrostu obrotów całego rynku. – Rynek przesyłek międzynarodowych rozwija się znacznie szybciej niż krajowych. Szacujemy, że w ostatnim roku nawet 1/5 obrotu polskiego e-commerce może być związana z rozwojem handlu cross-border – szacuje Partnership Director w Alsendo Michał Wójcik.
Dodaje, że najszybciej (w dwucyfrowym tempie) rosną nadania przesyłek z Polski do Niemiec i Czech. – Szybko rosną również Holandia, Hiszpania, Włochy, Francja oraz Grecja – wymienia Wójcik.