W sierpniu rejestracje pojazdów użytkowych o dmc powyżej 3,5 tony były o 31,5 proc mniejsze niż w sierpniu 2018 roku. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego raportuje rejestracje 1369 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 3,5 tony, o 32,4 proc. mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Rejestracje ciągników spadły o ponad 38 proc. Nie lepiej jest w rejestracjach naczep, gdzie także brakuje klientów. Wśród importerów ciężarówek wyczuwalne są nastroje paniki. Uważają, że sytuacja może wynikać z niepewności spowodowanej brexitem oraz pracami nad Pakietem Mobilności. Sami przewoźnicy jednak nie narzekają na brak pracy. Zwyczajowo lamentują nad niskim cenami usług przewozowych, ale nie nad ilością pracy.
CZYTAJ TAKŻE: Komu, komu podwozie?
Rejestracje wszystkich podwozi samochodów ciężarowych i specjalnych (kompletnych lub skompletowanych), zmniejszyły się̨ i wyniosły w sierpniu br. 494 szt. (-19,4 proc. r/r; -3,1 proc. m/m) wobec 613 przed rokiem i 510 miesiąc wcześniej. Pierwsze miejsce zajął MAN (119 szt.). Na drugim jest IVECO 80 szt., a trzecie miejsce Mercedes-Benz z wynikiem 76 szt. Dalej Scania zyskała 70 szt. i kolejny DAF 54 szt. Wszystkie marki z wyjątkiem Scanii (+1,4 proc.) odnotowały spadki – Mercedes-Benz (-43 proc.), MAN (-14 proc.), DAF i IVECO po (-13 proc.).
fot. AdobeStock
W grupie ciągników samochodowych w sierpniu 2019 r. najwięcej ciągników zarejestrował DAF, który wydał 207 szt. (-48 proc. r/r i -30 proc. m/m). Na drugim miejscu był MAN z liczbą 191 szt. (-14 proc. r/r i -6 proc. m/m), a na trzecim Mercedes-Benz (175 szt.; -30 proc. r/r i +41 proc. m/m). Na czwartym, ostatni miesiąc zamknęła Scania (114 szt.; -34 proc. r/r:-29 proc. m/m). Pierwszą piątkę zamknęło Volvo (102 szt.; -59% r/r; -56% m/m).