Grupa Inelo staje się numerem 1 na rynku TMS w Polsce. Spółka nabyła we wrześniu 81 proc. udziałów firmy FireTMS, oferującej oprogramowanie do zarządzania transportem w modelu SaaS dla małych i średnich graczy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dla małych przewoźników
Wcześniej Grupa Inelo kupiła spółkę Marcos Bis, także działającą w segmencie oprogramowania TMS. Transakcja dotyczy zakupu całego pakietu udziałów od obecnych udziałowców: Trans.eu (51 proc.) oraz pasywnego akcjonariusza indywidualnego, a także częściowy wykup dwóch założycieli FireTMS. – Oprogramowanie działające w pełni online zajmuje 4. pozycję z około 10-15 proc. udziałem w polskim rynku rozwiązań do zarządzania transportem. Transakcja pozwoli zasilić dotychczasowe portfolio produktów Grupy Inelo o brakujący istotny element, czyli TMS w modelu SaaSowym, dedykowany małym i średnim firmom przewozowym i logistycznym, które stanowią spory segment klientów w naszej spółce. Po gruntownych analizach i obserwacjach rynku oraz po nabyciu Marcos Bis i TMS Nawigatora przeznaczonego dla większych graczy, dostrzegliśmy, jak duży potencjał tkwi w tym sektorze – tłumaczy prezes Grupy Inelo Magdalena Magnuszewska.
Czytaj więcej
Tegoroczne nagrody dziennika Rzeczpospolita dla wyróżniających się podmiotów branży TSL już w rękach przedsiębiorców.
Krzysztof Adamczyk pozostanie dyrektorem zarządzającym w nabytej spółce. – Ostrożne szacunki pozwalają zakładać, że nasze rozwiązanie może trafić nawet do 2000 klientów Grupy w ciągu kolejnych 3 lat, co stanowi imponujący wynik – przewiduje Adamczyk. – Spółka posiada 650 klientów w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii oraz Niemczech i to właśnie w tych regionach chcemy się dalej rozwijać i pozyskiwać klientów. Produkt FireTMS oprócz polskiej wersji językowej posiada jeszcze 7 różnych wariantów językowych, m.in. angielską, niemiecką, czeską czy rumuńską, więc jest w pełni do tego przystosowany – zapewnia Adamczyk.
Gorący rynek TMS
Firma badawcza ABI Research prognozuje, że w latach 2022-2026 subskrypcje usług telematycznych zwiększą się o 86 proc., aby w 2027 roku globalnie osiągnąć liczbę 126 mln subskrybentów. Na tym rynku największymi graczami są Geotab, Verizon, Connect, Trimble oraz Webfleet.