Producenci taboru szukają najnowocześniejszych rozwiązań, żeby sprostać oczekiwaniom klientów i nadchodzących regulacji, które kładą nacisk na mniejsze zużycie energii. Przykładem jest energoelektronika w technologii węglika krzemu (SiC), której licznymi wdrożeniami może pochwalić się Medcom. Spółka wystawia się na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO, otwartych od 21 do 24 września.
Technologia węglika krzemu jest alternatywą dla rozwiązań elektronicznych wykorzystujących półprzewodniki krzemowe (Si). Podczas gdy wielu światowych gigantów prezentuje prototypy pojazdów wykorzystujących węglik krzemu, w Poznaniu już jeździ 50 tramwajów produkcji Modertrans wyposażonych w przetwornice w tej technologii. Solaris dostarczył niedawno do Warszawy 130 przegubowych autobusów elektrycznych wyposażonych w falowniki w technologii SiC. Lokomotywy Newag Dragon 2 także wykorzystują tę technologię. – Na krajowym rynku mamy ogromne doświadczenie i współpracujemy ze wszystkimi producentami. Dostarczyliśmy napędy i przetwornice do niemal 800 tramwajów Pesy i wszystkich (ponad 200) pojazdów Impuls z Newagu. W segmencie autobusów elektrycznych również możemy się pochwalić ponad tysiącem napędów dla Solarisa. Co ważne wszystkie te urządzenia zostały zaprojektowane i wyprodukowane w Warszawie, przez polskich inżynierów i specjalistów produkcji – podkreśla wiceprezes zarządu firmy Medcom Piotr Wroński.
Niemal codziennie warszawski zakład produkcyjny Medcomu opuszczają kolejne systemy nie tylko dla polskich klientów. Medcom dostarczył urządzenia do Brazylii, Australii i Stanów Zjednoczonych. – Wysoki poziom technologiczny połączony z szybkim reagowaniem na oczekiwania klientów pozwala zdobyć przewagę nad konkurentami z tzw. starej Europy. Wymagania, jakie polski rynek stawia przed producentami, tj. krótkie terminy dostaw, duża indywidualizacja pojazdów i wysokie parametry techniczne sprawiają, że podmioty z branży są dobrze przygotowane do rywalizacji o zamówienia zagraniczne – ocenia wiceprezes zarządu firmy Medcom Paweł Choduń.