Kontrakt obejmuje świadczenie usług utrzymania przez co najmniej 60 miesięcy, a także naprawy gwarancyjne. Wartość zamówienia wynosi 554,6 mln zł brutto.
Dwunapędowe lokomotywy pozwalają na prowadzenie pociągu zarówno na trasach zelektryfikowanych (do 160 km/h) jak i pozbawionych sieci trakcyjnej (do 120 km/h) bez konieczności wymiany lokomotywy. – Dzięki tym lokomotywom przyspieszymy podróże i zwiększymy efektywność obiegu taboru na takich liniach jak np. Rzeszów - Zagórz, Ostrów Wlkp. - Żagań i Zielona Góra – podaje przykłady prezes PKP IC Marek Chraniuk.
Czytaj więcej
Branża kolejowa domaga się objęcie sektora kolejowych przewozów towarowych projektowaną ustawą o cenach energii elektrycznej.
Podpisanie umowy odbyło się na tle prototypu Pesa Gama Dual Power, który w najbliższych tygodniach trafi na próby na torze badawczym w Żmigrodzie. Homologacja potrwa prawdopodobnie cały 2023 rok. Lokomotywa ma silnik spalinowy Cummins o mocy 2013 kW i elektryczny o mocy 2800 kW; energoelektronikę dostarczył Medcom, a przekładnie Siemens.
W ramach kontraktu Pesa ma dostarczyć lokomotywy w terminie do 48 miesięcy od podpisania umowy, przy czym dostawa pierwszej z nich musi być zrealizowana nie później niż w ciągu 30 miesięcy.